مارشال دوستم درباره حضور داعش در منطقه و جنگ روسیه و اوکراین نشست برگزار می‌کند

  • انتشار: ۱ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 199426

 منابع نزدیک به مارشال دوستم؛  رهبر حزب جنبش ملی و معاون پیشین ریاست جمهوری افغانستان می‌گویند که قرار است آقای دوستم با همکاری وزارت خارجه ترکیه از یک نشست مقام‌های ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان و برخی کشورهای دیگر و سیاسیون افغانستانی درباره جنگ روسیه و اوکراین و بررسی حضور داعش در افغانستان و پاکستان میزبانی کند.

این منابع امروز سه‌شنبه، ۱ عقرب گفتند که قرار است این نشست تا سه روز دیگر در شهر انقره، پایتخت ترکیه برگزار شود.

یکی از دعوت‌شده‌ها برای شرکت در این نشست نیز گفته که این نشست به حمایت مالی وزارت خارجه ترکیه و مرکز پژوهشی و پالیسی لاجورد یولی مربوط به مارشال دوستم، برگزار می‌شود.

هدف از این نشست تا کنون به شکل واضح برای شرکت کنندگان گفته نشده است اما مهمانان از شمار زیادی کشورهای اروپایی، ترکیه، ازبکستان، ترکمنستان دعوت شده اند.

برای مهمانانی که دعوت نامه ها فرستاده شده است تنها گفته شده است که این نشست چهار بخش و پنل‌ها دارد.

در این پنل‌ها جنگ اوکراین و روسیه بررسی خواهد شد و نیز از اشتراک‌کنندگان نظرخواخی می‌شود. همچنین اختلافات طالبان پاکستانی و حکومت پاکستان و نقش داعش و القاعده در افغانستان و پاکستان در این پنل‌ها مورد بررسی قرار داده می‌شود.

در روز دوم این نشست در مورد نقش چین در افغانستان، امضای توافق نامه صلح دوحه میان امریکا و طالبان و منافع رهبران مخالف گروه طالبان مورد بحث قرار می‌گیرد.

گفته شده که احتمال دارد در این نشست نمایندگان کشور امریکا و یا هم سفیر امریکا در ترکیه نیز شرکت کند اما شرکت آن‌ها قطعی نیست.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟