قرارداد ۱۲ میلیون دالری طالبان برای برق آبی کجکی

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 198139

شرکت برق کشور که تحت کنترل طالبان است از قرارداد ۱۲ میلیون دالری برای پروژه برق آبی کجکی خبر داده و گفته که قرارداد سه جانبه‌ای را برای تامین مالی پروژه برق آبی کجکی امضا کرده‌اند.

شرکت برق کشور که تحت کنترل طالبان است امروز دوشنبه،  ۲۳ میزان از قرارداد ۱۲ میلیون دالری این گروه برای پروژه برق آبی کجکی خبر داده است.

بربنیاد خبرنامه طالبان، این قرارداد میان عبدالباری عمر؛ رییس گماشته‌شده طالبان در شرکت برق، شاکر جلالی؛ رییس گماشته‌شده طالبان در بانک ملی افغان و بوراک انسال؛ رییس شرکت تولید انرژی کجکی، امضا شده است.

به گفته شرکت برق، بر اساس این توافق بانک ملی افغان متعهد شده است که در راستای حمایت از بخش خصوصی، مبلغ ۱۲ میلیون دالر به صورت «بیع مرابحه» برای حمایت مالی از پروژه سد کجکی در اختیار شرکت تولید انرژی کجکی قرار دهد.

بر بنیاد این خبرنامه، بانک ملی افغان این سرمایه را در یک دوره پنج ساله به صورت بیع مرابحه در اختیار این شرکت قرار خواهد داد تا به توسعه این پروژه کمک کند.

بند برق کجکی یکی از بندهای مهم برای تامین انرژی برق در ولایت هلمند در حوزه جنوب کشور است.

این در حالی است که قرارداد تولید ۱۰۰ میگاوات برق از فاز یا مرحله دوم این بند در سال ۱۳۹۶ در دولت پیشین با یک شرکت ترکی امضا شده بود.

در همین حال، فاز دوم این پروژه در ماه اسد ۱۴۰۱ تکمیل و توسط مقام‌های طالبان افتتاح شد. ظرفیت فاز دوم این بند ۱۵۱ میگاوات برق گفته شده است.

این بند اکنون به صورت مجموعی ظرفیت تولید ۱۵۱ مگاوات برق را دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟