عفو بین‌الملل خواهان توقف نقض حقوق بشر در افغانستان شد

  • انتشار: ۲۱ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 186952

سازمان عفو بین‌الملل بار دیگر خواهان پایان دادن به نقض حقوق بشر از سوی طالبان شده و اعلام کرده که این گروه باید به نقض فاحش حقوق بشر در افغانستان پایان دهند.

سازمان عفو بین‌الملل روز چهارشنبه، ۲۰ سرطان در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره عملکرد وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته که این گروه باید به نقض فاحش حقوق بشر در افغانستان پایان دهد.

عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای تاکید کرده است که طبق معاهدات بین‌المللی که افغانستان عضو آن است، «مصونیت رایج» و جنایات طالبان تحت قوانین بین‌المللی، باید پایان یابد.

این سازمان خاطرنشان کرده که گزارش اخیر ملل متحد درباره عملکرد وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان، نقض حقوق بشر و آزادی‌های اساسی شهروندان افغانستان را آشکار کرده است.

عفو بین‌الملل همچنان خواستار پایان یافتن نظارت اخلاقی وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان شده است.

در متن بیانیه این سازمان آمده: «نظارت اخلاقی بر مردم افغانستان با یک ساختار نهادینه شده از تبعیض، به طور نامتناسبی بر زنان و دختران تاثیر می‌گذارد و حقوق‌بشر را در این کشور نابود می‌سازد.»

این در حالی است که یوناما در تازه‌ترین گزارشش گفته است که فعالیت‌های وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان تأثیرات منفی بر برخورداری از حقوق و آزادی‌های بنیادی در ابعاد مختلف زنده‌گی افغانان توأم با تأثیر تبعیض‌آمیز و نامتناسب بر زنان داشته است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟