طالبان وظایف صدها کارمند دادستانی پیشین را تعلیق کردند

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثسیاست
  • شناسه مطلب: 186725

بربنیاد گزارش‌ها، طالبان وظایف دست‌کم ۸۰۰ کارمند دادستانی حکومت پیشین را ملغا یا تعلیق کرده‌اند.

به نقل از روزنامه ۸صبح: منابع روز دوشنبه، ۱۸ سرطان با ارسال اسناد به هشت‌ صبح گفته که طالبان دست‌کم ۸۰۰ کارمند از جمله دادستان‌های دادستانی کل حکومت پیشین که اکنون زیر نام «لوی ریاست احکام و فرامین» فعالیت می‌کند را تعلیق یا تنقیص کرده‌اند.

آنان همچنین گفته‌اند که طالبان در جریان دو هفته گذشته وظایف این شمار از دادستان‌ها را در مرکز و ولایات به حالت تعلیق درآورده و یا لغو کرده‌اند.

در همین حال، گفته می‌شود که طالبان از این میان، ۴۰۰ دادستان را نخست به بخش نظامی منتقل کرده و سپس آنان را به فهرست حاضری موقت یا ریزرف قرار داده‌اند که در حال حاضر، بی‌سرنوش هستند.

باقی‌مانده افراد که سارنوالان بخش ملکی دادستانی کل حکومت پیشین بودند نیز درج حاضری موقت شده‌اند.

آن‌ها افزوده که طالبان به این افراد حاضری موقت ساخته‌اند تا در صورتی که از افراد گروه‌شان کارمند پیدا نکنند، دوباره این دادستانان را به وظیفه بخواهند.

منبع که از نزدیکان یکی از دادستان‌های برکنار شده است، گفته:‌ «در اول اکثریت سارنوالان حکومت قبلی که در اداره‌های ملکی این گروه کار می‌کردند به سارنوالی نظامی تبدیل شدند، بعداً بنابر تعصبات گروهی همه‌شان را از وظیفه‌شان کنار گذاشتند.»

به گفته منبع، این شمار از دادستان‌ها به‌دلیل طالب نبودن با چنین سرنوشتی روبه‌رو شده‌اند.

در مکتوبی که از طرف «لوی ریاست احکام و فرامین طالبان» نشر شده و نسخه‌ای از آن به روزنامه ۸صبح رسیده موضوع تعلیق، تنقسض و انتقال این دادستان‌ها را تایید می‌کند.

در این مکتوب که در ۱۳ سرطان سال جاری صادر شده آمده است که این افراد در بی‌سرنوشتی کامل قرار می‌گیرند.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان در افغانستان، این گروه شمار زیادی از کارمندان حکومت پیشین را از وظایف‌شان اخراج و افراد این گروه که بیش‌ترشان تعلمیات مذهبی دارند را در بست‌های غیرتخصصی مقرر کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟