طالبان درباره نقض حریم هوایی افغانستان توسط پاکستان هشدار داد

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 196307

با ادامه تنش‌های لفظی و درگیری‌ نیروهای مرزی پاکستان و جنگجویان طالبان، امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان به پاکستان هشدار داد که در صورت نقض حریم هوایی افغانستان، این گروه «پاسخ خواهد داد».

امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان مصاحبه اخیر خود با یک رسانه روسی، نقض حریم هوایی افغانستان توسط پاکستان را محکوم کرده و هشدار داده که در صورت تکرار آن پاسخ خواهند داد.

متقی تاکید کرده: «اگر دولت پاکستان حریم هوایی افغانستان را نقض کرده، این اقدام را محکوم کرده و پاسخ داده‌ایم و در صورت تکرار این اقدام در آینده باز هم محکوم می‌کنیم و پاسخ خواهیم داد.»

این در حالی است که پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان، روابط این گروه با پاکستان تیره شده. پاکستان همواره افغانستان تحت حاکمیت طالبان را متهم کرده که تحریک طالبان پاکستان و برخی دیگر از گروه‌های مسلح خارجی را در کشور جا داده که باعث ناامنی پاکستان شده است.

اما طالبان همواره این ادعاها را رد کرده و گفته‌اند که تی‌تی‌پی و ناامنی مسائل داخلی پاکستان است و پاکستان می‌خواهد با طرح اتهامات واهی و دروغین، از یک افغانستان «باثبات و خودکفا» جلوگیری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟