طالبان در دایکندی عکاسی و فیلمبرداری را ممنوع کردند

  • انتشار: ۲ عقرب ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیمطبوعات
  • شناسه مطلب: 199536

در ادامه محدودیت‌های طالبان علیه رسانه‌ها مبنی بر منع تصویربرداری از موجودات زنده، طالبان اکنون در دایکندی خبرنگاران را از عکاس تصویربرداری منع کردند.

منابع محلی در دایکندی امروز چهارشنبه، دوم عقرب گزارش داده‌اند که طالبان در این ولایت به خبرنگاران هشدار داده‌اند که پس از این عکاسی و تصویربرداری نکنند.

منابع می‌گویند که کمیته تطبیق قانون تازه توشیح شده امر به معروف و نهی از منکر طالبان در دایکندی، روز گذشته به تمامی خبرنگاران و رسانه‌های این ولایت دستور داده است تا پس از این از گرفتن عکس و ویدیو خودداری کنند.

این گروه به فعالان رسانه‌ای هشدار داده است که در صورت تخلف از این امر، به‌شدت مجازات خواهند شد.

طالبان طی یک هفته گذشته نشر تصاویر زندجان را در ولایت‌های تخار، میدان‌وردک و بادغیس ممنوع کرده‌اند.

مطیع‌الله متقی؛ رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در ولایت بادغیس روز گذشته به خبرنگاران هشدار داد که پس از این برای رسانه‌های داخلی و خارجی تصویر نگیرند.

منابع همچنین گفتند که این خواست از سوی رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان به خبرنگاران در این ولایت اعلام شده است.

به گفته منابع، مطیع‌الله متقی به تیم امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان و ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان نزدیک است.

به گفته منابع، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان به خبرنگاران گفته است که این تصمیم از سوی والی طالبان برای بادغیس پس از «مطالعه قانون تازه» طالبان گرفته شده است.

منابع همچنین می‌گویند که رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان به خبرنگاران گفته است که پس از این اگر کسی برای رسانه‌های داخلی یا بیرونی تصویر بگیرد، جرم پنداشته می‌شود و این افراد به استخبارات طالبان معرفی خواهند شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟