طالبان به افغانستانی های مقیم پاکستان: از اعتراضات فاصله بگیرید و بی‌طرف باشید

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینسیاست
  • شناسه مطلب: 198083

همزمان با برگزاری اعتراضات گسترده ضد دولتی در پاکستان، طالبان از افغانستانی های مقیم این کشور خواسته‌اند که از اعتراضات دوری کنند و بی‌طرف باشند. پیش‌تر پولیس پاکستان از دستگیری ده‌ها شهروند افغانستانی در جریان اعتراضات خبر داده بود.

فرستاده وزارت مهاجرین و عودت کنندگان طالبان، روز یک‌شنبه، ۲۲ میزان با نشر خبرنامه‌ای از افغانستانی های مقیم پاکستان خواست که از اعتراضات دور باشند.

اتشه مهاجرین طالبان در اسلام‌آباد از افغانستانی های ساکن پاکستان خواسته که از حضور در تظاهرات و گردهمایی‌های سیاسی خودداری کنند.

این نمایندگی طالبان برخی از افغانستانی های ساکن پاکستان را متهم کرده که با «احساسات کاذب»، اصل بی‌طرفی را رعایت نمی‌کنند.

معاون اتشه امور مهاجرین طالبان در اسلام‌آباد این موضوع را در دیدار با شماری از افغانستانی های ساکن پاکستان بیان کرده است.

طبق این خبرنامه، اخیرا نهادهای امنیتی پاکستان در اسلام‌آباد و راولپندی، شماری از مهاجران افغانستانی را بازداشت کرده‌اند.

طالبان در مورد شمار افراد بازداشت شده جزئیاتی ارائه نکرده است.

پیشتر ایندیاتودی‌اکسپرس گزارش داد که نیروهای امنیتی پاکستان در برابر معترضان در شهر کراچی، مرکز ایالت سند این کشور از گاز اشک‌آور و چوب دستی استفاده کرده است.

بربنیاد این گزارش، دست‌کم دو هزار از حامیان حزب تحریک لبیک پاکستان (TLP) تلاش کردند تا از دیوار امنیتی عبور کرده و خود را به باشگاه مطبوعاتی شهر کراچی برسانند.

براساس گزارش، هدف آنان مخالفت با فعالان بود که به دلیل کشته شدن یک تن به اتهام توهین به مقدسات در این باشگاه اعتراض کرده بودند.

حامیان این حزب به سوی نیروهای امنیتی پاکستان سنگ پرتاب کرده و یک موتر آنان را آتش زده‌اند.

در همین حال، حزب تحریک لبیک پاکستان اعلام کرده که در جریان اعتراضات یک تن از حامیان آن کشته شده است.

به گفته پولیس پاکستان، دست‌کم ۲۰ تن از هر دو جناح معترضان بازداشت شده‌اند.

ضیاء الحسن؛ وزیر داخله ایالت سند،‌ گفته که از احتمال درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان این حزب اسلام‌گرا و فعالان جامعه مدنی نگران است.

حزب تحریک لبیک پاکستان از قوانین بحث‌برانگیز توهین به مقدسات در این کشور حمایت می‌کند.

بر اساس معلومات مرکز عدالت اجتماعی، از سال ۱۹۸۷ میلای به این‌سو، بیش از دو هزار تن در پاکستان به توهین به مقدسات متهم شده‌اند.

از این میان، حدود ۸۸ تن از سوی مردم به قتل رسیده‌اند.

این در حالی است که چند روز پیش سازمان عفو بین‌الملل از افزایش رویدادهای قتل افراد به اتهام توهین به مقدسات در پاکستان نگرانی کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟