شبکه همبسته‌گی زنان نشست سوم دوحه را «معامله با تروریسم» خواند

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 185268

در ادامه واکنش‌ها به گزارش ریچارد بنت، گزارشگر‌ ویژه حقوق بشر برای افغانستان، شبکه همبسته‌گی زنان می‌گوید که این گزارش تنها بخشی از جنایات طالبان را نشان می‌دهد.

این شبکه روز پنج‌شنبه، ۳۱ جوزا، با نشر بیانیه‌ای گفته که عمق فاجعه در افغانستان به مراتب بدتر از آنچه که در گزارش ریچارد بنت آمده، است.

زنان معترض از کشورها و سازمانی اشتراک‌کننده در این نشست خواسته‌اند که دست از «معامله با تروریسم جهانی» بردارند و با این نشست‎‌های تعاملی، امکان به رسمیت‌شناسی آن را فراهم نکنند.

در متن بیانیه آمده است: «این گزارش، در شرایطی ارایه می‎شود که سازمان ملل، در نشست دوحه، آجندای نقض حقوق بشر در افغانستان را کنار زده و قرار است با عاملان و ناقضان گسترده‎ حقوق بشر و جنایت علیه بشریت، دور میز مذاکره بنشیند.»

به گفته شبکه همبسته‌گی زنان، سازمان ملل متحد به جای هر نشست تعاملی با طالبان، وظیفه دارد که سیاست جهانی را در مسیر پی‌گیری «جنایت‌های» این گروه سمت‌وسو دهد.

آپارتاید جنسیتی، جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت، نسل‌کشی، کوچ اجباری، اختطاف، تجاوز، شکنجه و کشتار زنان و مردان، تجاوز بر کودکان و تبدیل مدارس دینی به کمپ‎‌های آموزشی تروریسم، از کارهایی است که طالبان انجام می‌دهند و قابل پی‌گرد است.

در متن بیانیه همچنان تذکر رفته است: «آنچه سازمان ملل باید به عنوان هشدار در نظر داشته باشد، این است که نه تنها اکنون که در آینده نیز میلیون‌ها کودک در کمپ‌های آموزشی تروریسم به هدف فتح جهان پرورش داده می‌شوند.»

این واکنش‌ها در حالی مطرح می‌شوند که قرار است ۳۰ جون و ۱ جولای، سومین نشست دوحه درباره افغانستان برگزار شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟