سفیر پاکستان احضار شد

  • انتشار: ۲۴ جوزا ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 13779

وزارت امور خارجه، عصر امروز (دوشنبه) سید ابرار حسین سفیر پاکستان در کابل را احضار و مراتب اعتراض شدید افغانستان را نسبت به درگیری ها در مرز مشترک میان دو کشور در تورخم به وی ابلاغ کرد.

دفتر مطبوعاتی وزارت امورخارجه اعلام کرد، در این احضار، نصیر احمد اندیشه معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه به سفیر پاکستان گفت که اسلام آباد برخلاف توافق های صورت گرفته نسبت به احداث تاسیسات در مرز تورخم مبادرت کرده است و مرزبانان پاکستان نیز به روی نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آتش گشوده اند.

معاون وزیر امورخارجه در دیدار سفیر پاکستان در کابل افزود، در ارتباط با ایجاد تأسیسات در تورخم، به دنبال بحث هایی که در چارچوب موازین بین المللی میان دو کشور انجام شد، توافقاتی صورت گرفته بود، اما بر خلاف این توافقات، شامگاه یکشنبه، پاکستان بار دیگر نسبت به ایجاد تأسیسات در تورخم اقدام کرده است.

وی همچنین با ابراز تاسف از وقوع این درگیری ها و تنش در مرزهای دو کشور افزود، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم، پس از آنکه مرزبانان پاکستان آتش گشودند، مقابله به مثل کرده اند.

بر اساس این گزارش، معاون وزیر امورخارجه به طرف پاکستانی خاطر نشان کرد که افغانستان به توافق قبلی با آن کشور پای بند بوده و بر روش های مسالمت آمیز تأکید می کند و از اسلام آباد انتظار دارد که مشکل به وجود آمده را از مراجع دیپلماتیک حل و فصل نماید.

درگیری میان مرزبانان افغانستان و پاکستان روز دوشنبه با کشته شدن یک سرباز امنیتی  و 6 زخمی پس از سه ساعت به پایان رسید، اما برخی گزارش ها حاکی است که این درگیری ها بار دیگر عصر امروز دوشنبه از سر گرفته شده است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟