سازمان ملل خواهان راه‌ حل برای پناهجویان افغانستانی در پاکستان شد

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 186819

یک مقام بلندپایه سازمان ملل متحد بار دیگر از وضعیت پناهجویان افغانستانی در پاکستان ابراز نگرانی کرده و خواهان راه‌ حل درازمدت برای آن‌ها شده است.

دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان در پاکستان روز سه‌شنبه، ۱۹ سرطان با نشر اعلامیه‌ای گفته که فلیپو گراندی؛ کمیسار عالی این سازمان برای پناهندگان در ختم سفر سه روزه‌اش به پاکستان، خواهان یافتن راه‌حل درازمدت برای وضعیت پناهجویان افغانستانی در پاکستان شد.

آقای گراندی از پاکستان خواست که برگه اقامت(POR) مهاجران افغانستانی را تمدید کند.

این سازمان همچنین گفته: «فیلیپو گراندی در پایان یک سفر سه روزه، خواستار تقویت تلاش‌ها برای راه حل‌های بلندمدت برای افغانستانی ها در پاکستان و حمایت از کشور میزبان شد.»

در اعلامیه این سازمان آمده است که روند اخراج مهاجران غیرقانونی از پاکستان متوقف شده است و کمشنر سازمان ملل در امور پناهندگان هم از پاکستان خواسته است که این روند را آغاز نکند.

آقای گراندی همچنین وعده داده که در اواخر سال جاری میلادی در نشستی با نمایندگان کشورها، سازمان‌های توسعه‌ای و بخش خصوصی در مورد یک راه حل گفت‌وگو خواهند کرد.

او گفته که تمام گزینه‌ها مانند اسکان مجدد در کشور سوم و بازگشت داوطلبانه به افغانستان، برای پناهجویان افغانستانی بررسی می‌شود.

فیلیپو گراندی در جریان سه روز گذشته با مقام‌های بلندپایه حکومت پاکستان، از جمله نخست‌وزیر و وزیر خارجه پاکستان و شماری از مهاجران افغانستانی در اسلام‌آباد و خیبرپختونخوا دیدن کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟