ریشی سوناک استعفا داد

  • انتشار: ۱۶ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186409

ریشی سوناک، نخست‌وزیر بریتانیا، پس از شکست بی‌پیشینه حزبش در برابر حزب کارگر از سمتش کنار رفت و از مردم این کشور عذرخواهی کرد.

گاردین روز جمعه، ۵ جولای، به نقل از آخرین سخنان او در مقابل اتاق شماره ۱۰، نوشته که او «خشم و ناامیدی» و تمایل رأی‌دهنده‌گان به تغییر دولت را شنیده است.

او در مقابل خبرنگاران افزوده است: «قبل از هرچیز می‌خواهم‌ بگویم متاسفم. من تمام تلاشم را کردم، اما شما یک سیگنال واضح ارسال کردید که دولت بریتانیا باید تغییر کند. و تنها قضاوت شما مهم است.»

او که گفته مسوولیت باخت حزب محافظه‌کار را می‌پذیرد، خاطرنشان کرده است، هر زمانی‌که مقدمات انتخاب جانشین او فراهم شود، از سمت رهبری محافظه‌کار کناره‌گیری خواهد کرد.

سوناک به کایر استرامر، رهبر حزب کارگر بریتانیا تبریک گفته و او را «مرد شایسته و با روحیه عمومی» خوانده است.

براساس نتایج شمارش آرا، حزب محافظه‌کار بریتانیا به‌رهبری ریشی سوناک توانست تنها ۱۲۱ کرسی را از آن خود کند، در حالی‌که حزب کارگران بریتانیا توانسته‌ است بیش از ۴۱۰ کرسی پارلمان این کشو را به‌دست آورد.

سوناک پیش از این که استارمر رسما نخست‌وزیر شود، به کاخ باکینگهام رفت تا با پادشاه بریتانیا دیدار کند.

ریشی سوناک طی سخنرانی‌اش به دستاوردهای خود از جمله کاهش دو درصدی تورم اقتصادی، کاهش نرخ مسکن در بریتانیا و حمایت از اوکراین اشاره کرده است.

ریش سوناک اکتوبر ۲۰۲۲ بدون هیچ رقابتی پس از حضور ۴۵ روزه لیز تراس، نخست‌وزیر پیشین بریتانیا، به رهبری حزب محافظه‌کار منصوب شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟