رژیم صهیونیستی در یکسال گذشته ۸۱۴ مسجد و هر سه کلیسای غزه را تخریب کرد

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 197030

طبق آمارهای منتشر شده طی یکسال گذشته، رژیم اشغالگر قدس بیش از ۸۱۴ مسجد نوار غزه و هر سه کلیسای این منطقه را تخریب کرده و ۲۳۸ کارمند وزارت امور مذهبی غزه را به شهادت رسانده است.

 به نقل از اسپوتنیک، از زمان شروع جنگ غزه نظامیان اسرائیلی حدود ۸۱۴ مسجد از ۱۲۴۵ مسجد در نوار غزه را تخریب کردند و ۱۴۸ مسجد دیگر تا حدی آسیب دیده‌اند. وزارت امور مذهبی غزه گفته است که هر سه کلیسای این منطقه کاملا تخریب شده است.

تنها در یک مورد و در حمله هوایی به مسجدی در شهر دیرالبلح در مرکز غزه، حداقل ۲۰ نفر شهید و نزدیک به ۱۰۰ نفر زخمی شدند. ارتش رژیم صهیونیستی این حمله را تایید کرد و مدعی شد که حماس از مسجد و مکتب نزدیک آن به عنوان پست فرماندهی استفاده می‌کرد.

ارتش اشغالگر اسرائیلی حتی به مردگان و گورستان ها هم رحم نکرد و به گفته وزارت امور مذهبی غزه، ۱۹ گورستان از ۶۰ گورستان تحت مراقبت این وزارتخانه هدف قرار گرفته، هشت گورستان ویران شده و ۱۱ قبر آسیب دیده است.

تخمین زده می شود که حملات هوایی اسرائیل حدود ۷۹ درصد از تمام اماکن مذهبی غزه را ویران کرده و حدود ۳۵۰ میلیون دالر خسارت به بار آورده است.

بر اساس این آمار، طی سال گذشته، ۲۳۸ کارمند وزارت امور مذهبی غزه توسط نیروهای اسرائیلی شهید و ۱۹ تن دیگر بازداشت شده اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟