تلفات طوفان «میلتون» در فلوریدا به ۴ نفر رسید؛ ۳ میلیون نفر بدون برق + تصاویر

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 197667

طوفان «میلتون»  که ابتدا با شدت درجه ۵ به سواحل فلوریدا نزدیک شد، اکنون به درجه ۱ ضعیف شده است. این طوفان با کشتن حداقل ۴ نفر و قطع برق بیش از ۳ میلیون نفر، خسارات شدیدی به این ایالت آمریکا وارد کرده است.

به گزارش از الجزیره؛ بر اساس آخرین گزارش مرکز ملی طوفان‌های آمریکا (NHC)، طوفان «میلتون» پس از برخورد به فلوریدا و تضعیف به درجه ۱، همچنان به ایجاد خسارات سنگین ادامه می‌دهد. این طوفان، که ابتدا به عنوان یک طوفان درجه ۵ شناخته می‌شد و سپس به درجه ۳ ضعیف شد، چهارشنبه شب به سواحل فلوریدا رسید و تاکنون منجر به قطع برق بیش از سه میلیون خانه و محل کسب‌وکار شده و جان حداقل ۴ نفر را گرفته است.

رون دی‌سانتیس، فرماندار فلوریدا، اعلام کرد که سطح سیلاب‌ها به اندازه‌ای که پیش‌بینی شده بود، شدید نبوده است. با این حال، به ساکنان هشدار داده شده که از مناطق خطر دور بمانند، چرا که احتمال وقوع موج‌های طوفانی بیشتر در بعدازظهر پنج‌شنبه وجود دارد.

این طوفان همراه با بادهای شدید و بارش‌های سنگین، همچنین تعدادی گردباد را در مناطق مختلف ایجاد کرده و صدها هزار نفر از ساکنان سواحل را مجبور به تخلیه و پناه گرفتن در مناطق داخلی کرده است.
این رویداد کمتر از دو هفته پس از طوفان “هلن” رخ داده، در حالی که این منطقه برای بیش از ۱۰۰ سال از طوفان‌های مستقیم در امان بوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟