تلاش هالند برای اخراج پناهجویان افغانستانی در چارچوب توافق با ازبکستان

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینبین الملل
  • شناسه مطلب: 198192

پس از آن که آلمان و سویس شماری از پناهجویان افغانستانی را به علت «فعالیت‌های مجرمانه» اخراج کردند، رسانه‌های هالند نیز گزارش دادند که دولت این کشور در حال بررسی مذاکرات با ازبکستان است تا اخراج پناهجویان افغانستانی از این کشور را از طریق ازبکستان آغاز کند.

روزنامه «نیدرلند تایمز» هالند امروز دوشنبه، ۲۳ میزان گزارش داد که دولت هالند در حال بررسی مذاکرات با ازبکستان درباره اخراج پناهجویان افغانستانی است.

این رسانه هالندی به نقل از مارجولین فابر؛ وزیر پناهندگی این کشور نوشت: «کابینه در حال بررسی این است که تا چه اندازه می‌توان با ازبکستان به توافق رسید».

او از ارایه جزئیات بیشتر خودداری کرده و افزوده این گفتگوها ابتدایی و در مرحله بررسی هستند و رسانه‌ای کردن آن‌ها به روند مذاکرات کمکی نمی‌کند.

سازمان پناهندگی اتحادیه اروپا، زمستان گذشته اعلام کرد که پس از تحولات اخیر در افغانستان ماهانه بیش از ۱۱ هزار افغانستانی به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی می‌دهند. به گفته این نهاد، طی ۹ ماه اول سال جاری میلادی ۸۶ هزار افغان درخواست پناهندگی داده‌اند.

گزارش تاکید کرده بود که حدود یک ‌سوم پناهجویان، کودکان بدون همراه هستند که به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش برخی از رسانه‌های سویس، این کشور به‌تازگی دو پناهنده افغانستانی را که متخلف شناخته شده بودند اخراج کرده و آنان را به کابل بازگردانده است.

پیش از این آلمان در ماه سنبله ۲۸ پناهجوی افغانستانی را که مجرم خوانده شده بودند در یک پرواز چارتر به افغانستان بازگرداند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟