تساوی تیم فوتبال زنان افغانستانی با تیم منتخب افریقا در استرالیا

  • انتشار: ۲۷ سرطان ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 146374

تیم فوتبال زنان افغانستان به نام ملبورن ویکتوری، صبح امروز در یک بازی دوستانه به نام جام امید با تیم ایمپاورمنت (منتخب زنان افریقا) بازی کرد. در نیمه اول این بازی نیلاب محمدی برای افغانستان گل زد و در نیمه دوم تیم ایمپاورمنت بازی را مساوی کرد و مسابقه در نهایت ١-١ مساوی تمام شد.

تیم ملبورن ویکتوری، که در لیگ فوتبال زنان ایالت ویکتوریا استرالیا سوم است، در این دیدار نمایش خوبی داشت. این بازی در حضور وحیدالله ویسی سفیر افغانستان در استرالیا و کریگ فاستر، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال استرالیا و مدافع حقوق بشر برگزار شد.

نیلاب محمدی، دختر گلزن افغانستانی گلش را به زنان و دختران افغانستان تقدیم کرد و گفت: «بالاخره، بعد از دو سال ما توانستیم با بیرق سه‌رنگ افغانستان داخل میدان شویم. گلی را که زدم به صورت خاص به دختران و شیرزنان افغانستانی در افغانستان تقدیم می‌کنم.»

خالده پوپل، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال زنان افغانستان نیز به عنوان مدیر تیم زنان افغانستان در استرالیا، چند روز پیش و در زمان اعلام برگزاری این مسابقه گفته بود: «فوتبال بازی کردن و نمایندگی از کشور خود به عنوان یک بازیکن ملی، حق اساسی هر انسانی است که نباید از هیچ فردی دریغ شود.»

او افزود: «تیم ما فداکاری‌های قابل توجهی در زندگی خود کرده و از فوتبال به عنوان وسیله‌ای برای دفاع از حقوق خود و سایر زنان افغانستانی استفاده کرده است.»

خانم پوپل همچنین گفت: «نهادهای حاکم بر فوتبال باید از زنان افغانستان حمایت کنند و از توانایی آنها در استفاده از حقوق انسانی‌شان، که به ناحق توسط طالبان سلب شده است، اطمینان حاصل کنند. تیم ملی زنان افغانستان تنها امیدی است که برای زنان افغانستان باقی مانده است. آنها صدای خواهران بی‌صدای خود هستند.»

مسابقه امروز میان تیم زنان افغانستانی با منتخب افریقا در حالی در استرالیا برگزار شد که این کشور با نیوزیلند تا دو روز دیگر میزبان جام جهانی فوتبال زنان است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟