تحریک انصاف و جمعیت علمای پاکستان با برنامه شهباز شریف برای مبارزه با «تروریستان» مخالفت کردند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185518

پس از اعلام برنامه عملیاتی «عزم استحکام» از سوی شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان برای مبارزه با تروریزم در این کشور، احزاب تحریک انصاف به رهبری عمران خان و جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل‌الرحمان با این برنامه ابراز مخالف کرده و تاکید کردند که «عملیات نظامی» راه حل نیست.

اعضای حزب تحریک انصاف متعلق به عمران خان امروز یکشنبه، ۳ سرطان در مجلس ملی پاکستان در برابر آغاز عملیات «عزم استحکام» اعتراض کردند و شعارهایی مثل «به عملیات پایان دهید» و «ما صلح می‌خواهیم» سر دادند.

خواجه آصف؛ وزیر دفاع پاکستان، در واکنش به مخالفت حزب تحریک انصاف پاکستان با راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام»، این حزب را به حمایت از تروریستان متهم کرد. او در سخنرانی در مجلس ملی پاکستان گفت مخالفان در کنار تروریست‌ها ایستاده‌اند.

از طرفی هم روز شنبه اسد قیصر؛ از رهبران حزب تحریک انصاف با فضل‌الرحمان؛ رییس جمعیت علمای اسلام درباره «راوبط برادرانه» با طالبان گفتگو کردند.

آن‌ها در برابر تصمیم حکومت پاکستان برای راه‌اندازی عملیات «عزم استحکام» مخالف کردند و گفتند که عملیات نظامی راه حل مشکلات کنونی پاکستان نیست.

گفته شده که این دو‌ حزب، کمیته‌ای را برای حل مسایل بین شان و توسعه یک استراتژی سیاسی منسجم تشکیل داده‌اند. مقام‌های هر دو حزب نگرانی خود را نسبت به وضعیت سیاسی و‌ امنیتی پاکستان، به ویژه بدتر شدن وضعیت امنیتی در خیبرپختونخوا ابراز کردند.

این در حالی است که شهباز شریف؛ نخست‌وزیر پاکستان روز شنبه اعلام کرد که برای مبارزه با تروریسم برنامه عملیات «عزم استحکام» راه‌اندازی می‌کند. او در کمیته عالی‌ دولتی گفت که پس از اجماع تمام طرف‌ها، تصمیم به راه‌اندازی چنین عملیاتی گرفته شده است.

این برنامه عملیاتی شامل چندین بخش است. در بخش نظامی، نیروهای مسلح پاکستان تقویت خواهد شد و در حوزه سیاسی و دیپلماتیک، پاکستان تلاش‌ خواهد کرد که برای محدود کردن فضای عملیاتی تروریست‌ها همکاری‌های منطقه‌ای را تشدید کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟