باشنده‌گان غرب کابل: طالبان خانه های ما را بدون اطلاع قبلی تخریب می کند

  • انتشار: ۱۷ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 183912

باشندگان غرب شهر کابل با ارسال ویدیو می‌گویند که طالبان خانه‌های آنان را بدون آگاهی‌دهی قبلی برای اعمار سرکی تخریب می‌کنند که پیش از این بارها نقشه آن تغییر کرده است.

این باشندگان روز پنج‌شنبه، ۱۷ جوزا، شکایت می‌کنند که طالبان به آنان حتی «فورم استملاک» هم‌ توزیع نکرده‌اند که براساس آنان حداقل بخشی از خسارت ساختمان‌های تخریب شده از سوی این گروه پرداخت شود.

آنان همچنان مدعی‌اند که نقشه سرکی که طالبان برای اعمار آن‌ صدها خانه و‌ ساختمان را در ساحات «بیست‌متره تا شهرک امید سبز» و شهرک‌ «سنگ‌چال» تخریب می‌کنند، بارها با رشوه‌ستانی و تبادل پول تغییر کرده است.

باشندگان این ساحات کابل می‌افزایند که طالبان «زمین سفید» را گذاشته، دست به تخریب منازل اعمار شده در بالاتر از چهار طبقه می‌زند.

ساکنان شهرک «سنگ‌چال» می‌گویند که آنان چندین بار با مقام‌های طالبان در این زمینه جلسه برگزار کردند، اما اجازه صحبت نیافتند.

یکی از باشندگان می‌گوید: «چندین بار به قندهار رفتیم و موضوع را با ملا هبت‌الله رساندیم، اما هیچ جوابی دریافت نکردیم و ناچار برگشتیم.»

با این حال، هفته گذشته یک‌ مکتوب از سوی شاروالی کابل به نشر رسید که در آن به باشندگان ساحات سرک‌ ۲۰ متره تا شهرک امید سبز کابل دستور داده شده بود تا خانه‌های‌شان را تخلیه کنند، اما نشان‌ و مهر رسمی این‌ اداره پای آن دیده نمی‌شد.

طالبان به باشندگان این ساحات گفته‌اند: «پلان نهایی شده و قابل تغییر نیست.»

این در حالی است که طالبان طی حدود سه سال گذشته بارها در ساحات مختلف شهر کابل و ولایات خانه‌های مردم را تخریب و در عوض جاده‌ها را بازسازی و وسیع ساخته‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟