اوچا: ۵۰ درصد مردم افغانستان به کمک نیاز دارند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادتیتر 2
  • شناسه مطلب: 185359

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گزارشی تازه‌ای را در مورد بحران جاری در افغانستان به شورای امنیت ارائه کرد که براساس آن ۵۰ درصد مردم افغانستان نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) روز جمعه، اول سرطان گزارش در مورد بحران افغانستان به شورای امنیت این سازمان ارائه کرد.

لیزا دوتن؛ یک مقام‌های بلندپایه اوچا به نمایندگی از مارتین گریفیتس؛ رییس کل این دفتر، گزارشی را در جلسه شورای امنیت در مورد وضعیت بشردوستانه افغانستان ارائه کرد.

در این گزارش لیزا دوتن در همان ابتدای سخنان خود از وضعیت نگران‌کننده و ضروری نیازهای بشردوستانه به افغانستان گفت: «بیش از ۵۰ درصد از جمعیت (حدود ۲۳.۷ میلیون نفر) در سال جاری به کمک های بشردوستانه نیاز دارند که در رده سوم نیازمندان جهان قرار دارند.»

او گفت: «نیمی از جمعیت افغانستان در فقر زندگی می‌کنند. از هر چهار افغانستانی یک نفر نمی‌داند که وعده غذایی بعدی‌شان از کجا تامین خواهد شد. نزدیک به سه میلیون کودک مرحله حاد گرسنگی را تجربه می‌کنند.»

او همچنین به اثرات شدید تغییرات آب و هوایی در افغانستان اشاره کرد که مسئله بحران انسانی را عمیق‌تر می‌سازد. او گفت: «رویدادهای شدید آب و هوایی پی در پی و شدید هستند. برخی مناطق در افغانستان از سال ۱۹۵۰ تاکنون دو برابر میانگین جهانی گرم شده‌اند. کاهش بارندگی و شرایط خشکسالی مکرر به بحران کم آب در سطح وسیع‌تری کمک کرده است. افغانستان برای رویارویی با این تهدیدات آمادگی ندارد و به سرمایه گذاری قابل توجهی در سیستم‌های هشدار اولیه و واکنش اولیه نیاز دارد. در حال حاضر تلاش‌هایی برای پیشگیری از این بحران وجود دارد، اما برای اجرای این برنامه‌ها باید به اندازه کافی پرسونل و بودجه داشته باشند تا به ثمر بنشینند.»

او همچنین گفت: «میلیون‌ها نفر برای بقای روزمره خود به کمک‌های بشردوستانه وابسته هستند. ما از تمویل کنندگان و مساعدت‌کنندگان می‌خواهیم که خواسته‌های‌مان را برای افغانستان به طور کامل تمویل کنند تا بتوانیم به روندمان ادامه دهیم. هیچ چیزی در افغانستان آسان نیست، اما با کمک های مستمر، ما می توانیم مردم را در تحقق یک زندگی همراه با صلح، ثبات و امید حمایت کنیم.»

این در حالی است که پیش از این نیز نهادهای کمک‌رسان از بحران و گسترش فقر در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌ بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟