انتقال صدها پناهجوی افغانستانی به آلمان در دو سال اخیر

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرین
  • شناسه مطلب: 185491

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که در نزدیک به دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ افغانستانی در معرض خطر به این کشور منتقل شده‌اند.

رسانه‌های آلمانی گزارش داده‌اند که از زمان آغاز برنامه پذیرش افغانستانی های در معرض خطر به آلمان، تاکنون ۵۳۰ نفر به این کشور انتقال یافته‌اند.

گفته می‌شود که این برنامه در میزان ۱۴۰۱ آغاز شده بود.

براساس گزارش‌ها، تعداد پذیرش افغانستانی ها از طریق این برنامه به دلیل بررسی‌های امنیتی کمتر بوده است.

رسانه‌های آلمانی به نقل از سخنگوی وزارت داخله این کشور می‌گویند که آلمان قصد داشت با برنامه پذیرش افغانستانی های در معرض خطر ماهانه یک هزار افغانستانی را به این کشور انتقال دهد.

در گزارش‌ها آمده این برنامه در ماه میزان سال ۱۴۰۱ خورشیدی راه اندازی شد و در میزان سال گذشته تنها ورود ۱۳ افغانستانی در وزارت داخله این کشور ثبت شده است.

برنامه پذیرش افغان‌های در معرض خطر شامل کسانی می‌شود که در معرض خطر شکنجه و آزار و اذیت طالبان قرار دارند و یا به دلیل کار قبلی شان در زمینه‌های مهم مانند تامین عدالت، آموزش و یا سیاست در خطر قرار گرفته‌اند.

بحث پذیرش افغانستانی های در معرض خطر به آلمان در حالی مطرح شده است که نگرانی‌ها از افزایش حضور تعدادی از مهاجران افغانستانی متهم به جرایم در این کشور شدت یافته است.

اخیرا نانسی فایزر؛ وزیر داخله آلمان گفت: «ما سخت کار می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که بتوانیم یک بار دیگر اسلام‌گرایان خطرناک و جنایتکاران خشن را به افغانستان اخراج کنیم.»

این سخنان به دنبال حمله افغانستانی های مهاجر در برخی شهرهای آلمان به شهروندان و پولیس این کشور بیان شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟