امریکا به افزایش فشار بر طالبان الی رفع سیاست سرکوبگرانه علیه زنان تاکید کرد

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 186816

انتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا می‌گوید که کشورش همراه با جامعه جهانی به فشارها بر طالبان به هدف رفع سیاست‌های سرکوبگرایانه در برابر زنان ادامه خواهد داد.

آقای بلینکن امروز سه‌شنبه، ۱۹ سرطان در همایشی در واشنگتن گفت که امریکا از تلاش‌های زنان در افغانستان برای به دست آوردن حق شان پشتیبانی می‌کند.

او تاکید کرد که امریکا گروه‌های جامعه مدنی و سازندگان صلح را آموزش می‌دهد و توانمند می‌سازد تا بتوانند نقش پیشتاز در ایجاد صلح و جامعه آزاد و باز و مذاکره برای پایان دادن به درگیری‌ها بازی کنند. او افزود: «حتی این تلاش‌ها را به‌ویژه در مکان‌هایی مانند افغانستان که صاحبان قدرت به طرز بی‌رحمانه‌ای حقوق زنان و دختران را سرکوب می‌کنند، ادامه می‌دهیم».

آقای بلینکن با اشاره به محرومیت‌های زنان و دختران در افغانستان تاکید کرد که تا زمانی که طالبان حق رفتن به مکتب، کار، آزادی حرکت و مشارکت در زندگی عمومی را انکار می‌کنند، زنان و دختران به مبارزه برای حق خود و ساختن آینده‌ای روشن‌تر برای خود و کشورشان ادامه می‌دهند.

او همچنین گفت که همزمان با تلاش‌های زنان در افغانستان، ایالات متحده نیز هر روز برای حمایت از این تلاش‌ها با دولت‌ها، نهادهای غیردولتی، بخش خصوصی و با دانشگاه‌ها کار می‌کند تا به زنان و دختران افغانستان‌ کمک کند تا به آموزش ادامه دهند.

وزیر خارجه امریکا افزود که زنان با استفاده از این امکانات می‌توانند مهارت‌های خود و ارتباطات خود را ایجاد کنند، و از راه دور کار کنند.

انتونی بلینکن بار دیگر بر فشار جامعه جهانی‌ بالای طالبان تاکید کرد. او گفت: «ما همچنین به یک‌جاسازی فشار جهانی بر طالبان ادامه می‌دهیم تا به این سیاست‌های سرکوبگرانه که به همه افغانان آسیب می‌رساند، پایان دهند».

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟