امریکا: افغانستان همچنان اولویت سیاست خارجی ماست

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 196489

علیرغم انحلال تشکیلات نمایندگی ویژه امریکا برای افغانستان، متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه این کشور می‌گوید که افغانستان در اولویت سیاست خارجی این کشور قرار دارد.

متیو میلر؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا در یک نشست خبری تازه در پاسخ به پرسشی درباره افغانستان گفته: «البته که همین‌طور است و ما همچنان درگیر افغانستان خواهیم بود. این یک اولویت پایدار باقی می‌ماند.»

آقای میلر در این نشست همچنین گفته است که امور مربوط به افغانستان پس از این توسط کرن دکر؛ کاردار سفارت امریکا، رینا امیری؛ نماینده ویژه امریکا در امور حقوق بشر و زنان افغانستان و مارک پومرشیم؛ سفیر ایالات متحده پیش برده خواهد شد.

این در حالی است که ماموریت توماس وست؛ نماینده ویژه ایالات متحده در امور افغانستان پایان یافته است.

در همین حال، شماری از فعالان حقوق بشر و نهادهای جهانی مدافع حقو بشر و زنان با انتقاد از رویکرد امریکا با طالبان در طی سه سال حاکمیت آنان بر افغانستان می‌گویند که امریکا تا کنون پاسخ قاطع و اقدام عملی در برابر نقض حقوق بشر و زنان توسط طالبان نداشته است.

در همین حال آلمان، استرالیا، هالند و کانادا در اعلامیه مشترک در حاشیه هفتادونهمین نشست مجمع عمومی ملل متحد گفته که آنان به دلیل «نقض کنوانسیون رفع هرگونه تبعیض علیه زنان» از طالبان به دادگاه بین‌المللی دادگستری شکایت خواهند کرد.

آنان هشدار دادند که اگر طالبان تا شش ماه دیگر به نقض حقوق زنان پایان ندهند، آنان را به دادگاه لاهه خواهند کشاند.

اما امریوا تاکنون به گونه رسمی از این اقدام چهار کشور حمایت نکرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟