القاعده محمودشاه حبیبی را اعدام می‌کند

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 194825

بربنیاد گزارش‌ها، سارا آدامز؛ مامور پیشین سازمان استخبارات مرکزی امریکا، اعلام کرده که طالبان محمودشاه حبیبی؛ شهروند افغانستانی-امریکایی را به القاعده تحویل داده و قرار است از سوی این گروه اعدام شود.

سارا آدامز؛ مامور پیشین سازمان استخبارات مرکزی امریکا امروز شنبه، ۳۱ سنبله اعلام کرده که طالبان محمودشاه حبیبی؛ شهروند افغانستانی-امریکایی را به القاعده تحویل داده و قرار است از سوی این گروه اعدام شود.

خانم آدامز هشدار داد که «اعدام قریب‌الوقوع در انتظار حبیبی است.»

خانم آدامز در ایکس گفته که اگر ایالات متحده فورا اقدام نکند، «یک امریکایی توسط القاعده اعدام می‌شود.»

او افزود این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که حکومت ما چشمان خود را می‌بندد.

محمودشاه حبیبی در اسد ۱۴۰۱ به همراه با ۲۹ کارمند دیگر شرکت «ای‌آر‌اکس کمیونیکیشن» بازداشت شد.

حبیبی رییس اداره هوانوردی ملکی حکومت پیشین افغانستان بود که یک روز پس از کشته شدن رهبر پیشین القاعده در شیرپور کابل بازداشت شد.

طالبان این شرکت را متهم کرده‌اند که در هدف قرار دادن ایمن‌ الظواهری به حکومت ایالات متحده کمک کرده است. با این حال این گروه تاکنون بازداشت حبیبی را تأیید نکرده است.

پیشتر ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان گفته بود که با نمایندگان امریکا درباره تبادل زندانیان گفتگو کرده‌ است.

آقای مجاهد، رهایی مهاجرالافغانستانی، یک زندانی طالبان در گوانتانامو را یکی از شرط‌های رهایی شهروندان بازداشتی امریکا از زندان‌های این گروه اعلام کرد.

دو سال پس از بازداشت محمودشاه حبیبی، توسط طالبان، اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده در ماه گذشته اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره او ندارد.

اکنون مأمور سابق سیا می‌گوید که طالبان درباره بازداشت حبیبی و حمایت‌هایش از القاعده به حکومت ایالات متحده «دروغ» گفته‌ است.

سارا آدامز با انتقاد از همکاری ایالات متحده با طالبان در مبارزه با تروریزم گفت که «حکومت ما همچنین طالبان را یک هم‌پیمان ضد تروریزم در افغانستان می‌داند.»

در ماه سنبله امسال، دیوین کوهن؛ معاون سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده گفت که سیا طی سه سال از راه‌های مختلف ارتباط خود را با طالبان حفظ کرده است.

او افزود: «ما در تمام این مدت از راه‌های مختلف با آن‌ها [طالبان] در ارتباط بوده‌ایم، زیرا آن‌ها تلاش‌هایی را برای مبارزه با القاعده و داعش خراسان انجام داده‌اند.»

دیوید کوهن همچنین مدعی شد که «پیش‌بینی‌های وحشتناک» درباره تبدیل شدن افغانستان به سکوی حملات تروریستی در سراسر جهان «اشتباه» از آب درآمده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟