آی‌او‌ام: افغانستان در میان ۱۰ کشوری است که بیشترین تأثیر را از تغییرات آب‌وهوایی دارد

  • انتشار: ۳ اسد ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 188233

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) می‌گوید که افغانستان در میان ۱۰ کشوری است که بیش‌ترین تأثیر را از تغییرات آب‌وهوایی دارد.

سازمان بین‌المللی مهاجرت (IOM) روز چهارشنبه، ۳ اسد، با نشر پیامی در برگه ایکس نوشته که در ولسوالی خاص کنر برای ساختن یک سد کنترلی، کاهش خطر سیلاب، محافظت از ۹۰۰ خانواده و همچنان تأمین ذخیره آب برای کشاورزی کار کرده است.

این سازمان افزوده که در این پروژه ۶۹ کارگر محلی از همان منطقه را استخدام کرده و سد را از طریق طرح نقدی در برابر کار ساخته است.

در خبرنامه آمده است:‌ «ما همچنان جوامع را با آموزش و تجهیزات برای سیستم‌های هشدار اولیه، کمک‌های اولیه، و جست‌وجو و نجات اولیه، توان‌مند می‌سازیم و به آنان کمک می‌کنیم تا برای بلایا آماده شوند.»

براساس اطلاعات نهادهای بین‌المللی، افغانستان از جمله کشورهای در جنوب آسیا می‌باشد که بیش‌ترین صدمه را در پی خشک‌سالی‌های اخیر متقبل شده است.

سال گذشته تاکاشی اوکادا، سفیر جاپان در کابل نیز در دیدار با امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان گفته بود که جهان علاقه‌مند است تا در زمینه تغییرات آب‌وهوایی، مدیرت آب، مبارزه با ترورسیم و حفظ میراث‌های فرهنگی با طالبان همکاری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟