بیش از ۷۸۶ هزار تن در سه ماه گذشته از افغانستان خارج شدند

  • انتشار: ۳۰ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: اخبار مهاجرینتیتر 2
  • شناسه مطلب: 199267

سازمان بین‌المللی مهاجرت اعلام کرد که طی سه ماه گذشته میلادی دست‌کم ۷۸۶ هزار و ۷۶۹ تن از شهروندان افغانستان این کشور را به مقصد ایران و پاکستان از طریق گذرگاه‌های رسمی ترک کرده‌اند.

این سازمان در گزارشی که امروز دوشنبه، ۳۰ میزان درباره اوضاع مهاجران افغانستان از ماه جولای تا سپتامبر سال روان میلادی منتشر کرد، گفته‌است که در این مدت، حداقل ۹۷۳ هزار و ۶۹۶ نفر دیگر طی همین مدت وارد افغانستان شده‌اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت با ۹۰ هزار و ۹۱۲ نفر درباره دلایل مهاجرت شان در  ۱۱ نقطه عبور مرزی بین افغانستان با ایران و پاکستان مصاحبه کرده و نیز آمار ورود و خروج افغانستانی ها را از این نقاط جمع‌آوری کرده‌است.

شهروندان افغانستان فرصت‌های اقتصادی، امنیت، دسترسی به خدمات صحی، دیدار با اعضای خانواده و همچنین سفرهای کوتاه‌مدت را از عمده‌ترین دلایل خروج شان از افغانستان عنوان کرده‌اند.

در گزارش آمده است که نزدیک به شش میلیون مهاجر افغانستان در ایران و پاکستان اقامت دارند و در ادامه گفته شده‌است: «تا ماه سپتامبر ۲۰۲۴، تخمین زده شده که ۳.۷۵ میلیون شهروند افغانستان در ایران و حدود ۲.۰۵ میلیون در پاکستان زندگی می‌کنند».

گزارش همچنان می‌گوید که با وجود هزینه‌های بالای درمان، پاکستان یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای درمانی شهروندان افغانستانی محسوب می‌شود.

سازمان بین‌المللی مهاجرت یک ماه پیش اعلام کرده بود که طی ۸ ماه گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن از شهروندان افغانستان این کشور را ترک کرده‌اند و به کشورهای ایران و پاکستان و در همسایگی افغانستان رفته‌اند و در همین مدت دو میلیون تن از پاکستان و ایران وارد افغانستان شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟