هشدار روسیه به اسرائیل: حتا فکر حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را هم نکنید

  • انتشار: ۲۶ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 198736

سرگئی ریابکوف؛ معاون وزارت خارجه روسیه در واکنش به احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران هشدار داده که اسرائیل حتا فکر چنین حمله را هم نکند.

خبرگزاری تاس روسیه امروز پنج‌شنبه، ۱۷ اکتوبر از هشدار معاون وزارت خارجه این کشور به اسرائیل در خصوص حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده است.

این مقام روسیه افزوده که روسیه مکرراً به اسرائیل در این مورد هشدار داده و باز هم تکرار می‌کند که اسرائیل حتی به‌طور فرضی هم امکان حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران را در نظر نگیرد.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، چنین اقدامی می‌تواند عواقبی فاجعه‌بار داشته باشد و همه اصول موجود درباره حفظ امنیت هسته‌ای در منطقه را زیر سوال ببرد.

مشخص نیست که روسیه این پیام هشدارآمیز را به چه شیوه‌ای به اسرائیل منتقل کرده است.

پس از حمله موشکی گسترده اخیر ایران به اسرائیل، مقام‌های اسرائیلی گفته‌اند که به زودی به این حمله ایران پاسخ می‌دهد. با این حال هنوز چگونگی این پاسخ روشن نشده و رسانه‌های اسرائیلی حمله به تاسیسات هسته‌ای و نفتی ایران را از گزینه‌های این رژیم خوانده‌اند.

با این حال، گزارش شده که امریکا بر اسرائیل فشار آورده تا از حمله گسترده به ایران خودداری کند تا از افزایش تنش‌های منطقه‌ای جلوگیری شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟