قربانیان درگیری‌های فرقه‌ای در پاراچنار به ده‌ها نفر افزایش یافت

  • انتشار: ۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 195736

منابع رسانه‌ای گزارش داده‌اند که شمار قربانیان درگیری‌های فرقه‌ای میان شیعیان و سنی‌ها در منطقه پاراچنار ایالت خیبرپختونخوای پاکستان به ۳۷ تن افزایش یافته‌است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی روز جمعه، ۶ میزان گزارش داده است که شمار قربانیان درگیری زمین میان سنی‌ها و شیعیان در کرم خیبرپختوخوا به ۳۷ نفر افزایش یافته است.

این رسانه گفته که درگیری میان این دو فرقه برای ششمین روز پی‌هم ادامه دارد و دست‌کم ۱۵۰ زخمی برجا گذاشته است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع محلی در ولسوالی کرم ایالت خیبرپختونخوای پاکستان افزوده که این درگیری روز شنبه میان باشندگان سنی و شیعه مذهب پاکستان بر سر زمین آغاز شد و به رغم تلاش‌های اهالی منطقه به دست یافتن به توافق، برای ششمین روز پی‌هم در ده منطقه این ولسوالی ادامه یافت و طرف‌ها به سلاح‌های سنگین نیز دست بردند.

منابع محلی تصریح کرده‌اند که این درگیری از یک اختلاف بر سر زمین آغاز شد و در ادامه به یک درگیری فرقه‌ای تمام‌عیار تبدیل شد.

خبرگزاری فرانسه گفته است که تاکنون ۱۵۳ نفر در این درگیری‌ها زخمی شده و ۲۸ خانه مسکونی آسیب دیده است.

پیش از این، وکیل سیف‌علی؛ سخنگوی ایالت خیبرپختونخوا روز پنج‌شنبه، پنجم میزان، به رسانه‌ها گفت که دولت با کمک بزرگان قبیله‌ای تلاش دارند تنش‌ها میان دو فرقه مذهبی را کاهش دهتد. او افزود که هر دو طرف پس از مذاکرات صلح در ولسوالی کرم، با آتش‌بس موافقت کرده‌اند.

مقامات پاکستان پاکستان روز پنج‌شنبه اعلام کردند که درگیری بر سر دعوای زمین میان شیعیان و سنی‌ها در ولسوالی کرم ایالت خیبرپختونخوا دستکم ۲۵ کشته و ده‌ها زخمی بر جا گذاشته است.

این مقام‌ها افزودند که تلاش دارند از تبدیل شدن اختلافات زمینی به خشونت فرقه‌ای در شمال‌غرب ناآرام، جایی که گروه‌های افراطی در هر دو فرقه حضور پررنگی دارند، جلوگیری کنند.

ولسوالی کرم ایالت خیبرپختونخوا پاکستان در سال‌های اخیر شاهد افزایش خشونت‌های فرقه‌ای بوده است. به گزارش رسانه‌های پاکستان، در دو مورد پیشین، ده‌ها نفر در پی درگیری این دو فرقه مذهبی جان باختند.

مسلمانان شیعه حدود ۱۵ درصد از جمعیت ۲۴۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند، که اکثریت آن‌ها سنی هستند و درگیری‌های مذهبی بین سنی‌ها و شیعیان در این کشور سابقه‌ای طولانی دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟