روز بین‌المللی صلح؛ گوترش: روند بدبختی بشر باید تمام شود

  • انتشار: ۳۱ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194831

همزمان با روز بین‌المللی صلح، آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن هشدار دادن از افزایش جنگ در جهان تاکید کرده که «روند بدبختی بشر باید تمام شود.»

آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد امروز شنبه، ۳۱ سنبله با اشاره به جنگ در اوکراین، غزه، سودان و جاهای دیگر جهان، می‌گوید که به هر طرف که نگاه کنیم، صلح تحت حمله قرار دارد.

گوترش در اعلامیه‌ای را که به‌مناسبت روز بین‌المللی صلح منتشر کرده، گفته است که «این روند بدبختی بشر باید متوقف شود».

او افزوده: «از غزه تا سودان، اوکراین و فراتر از آن می‌بینیم افرادی ملکی در خط آتش جنگ قرار دارند. خانه‌ها ویران گردیده‌اند. جمعیت آسیب‌ دیده و وحشت‌زده‌اند و گاهی تمام مردم تمام داروندارشان را از دست داده‌اند.»

دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که جهان ما به صلح نیاز دارد و همان‌گونه که روز بین‌المللی صلح یادآوری می‌کند، راه‌حل در دستان خود ما است.

گوترش گفته: «پرورش فرهنگ صلح به معنای جایگزینی تفرقه، ناتوانی و ناامیدی با عدالت، برابری و امید برای همه است‌‌. این به معنای تمرکز بر جلوگیری از جنگ، پیشبرد اهداف توسعه پایدار، ترویج حقوق بشر و مقابله با همه‌ی اشکال تبعیض و نفرت است.»

او افزوده است که اجلاس سران کشورهای عضو سازمان ملل متحد در ماه جاری میلادی فرصت حیاتی برای پیشبرد این اهداف است و تأکید کرده است که «بیایید که از این فرصت استفاده نماییم. بیایید با هم زمینه‌ی صلح را فراهم کنیم و فرهنگی را پرورش دهیم که در آن برابری، صلح و عدالت رشد کند».

روز بین‌المللی صلح برای اولین‌بار در سال ۱۹۸۲ میلادی در سازمان ملل متحد تجلیل شد ‌و از آن زمان به بعد، همه ساله از ۲۱ سپتامبر به‌عنوان روز بین‌المللی صلح یاد و برای توقف جنگ و خشونت در جهان تلاش می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟