امریکا: هند می‌تواند پوتین را برای پایان جنگ در اوکراین ترغیب کند

  • انتشار: ۲۰ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186838

به‌دنبال سفر نرندرا مودی، نخست‌وزیر هند به مسکو، امریکا اعلام کرده است که دهلی‌نو می‌تواند ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین ترغیب کند.

کارین ژان‌پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه، ۹ جولای، گفته است که با درنظرداشت روابط میان روسیه و هند، دهلی‌نو می‌تواند از پوتین بخواهد تا به جنگ خود با اوکراین پایان دهد.

پیشتر وزارت امور خارجه امریکا هم گفته بود که واشنگتن بار دیگر نگرانی خود را در مورد روابط دهلی‌نو با مسکو به دولت هند ابراز کرده است.

براساس گزارش رویترز، ژان‌پیر این اظهارات را به‌دنبال آن بیان کرده که نخست وزیر هند روز سه‌شنبه، ۹ جولای، یک روز پس از حمله «مرگ‌بار» روسیه بر شفاخانه کودکان در کی‌یف، پایتخت اوکراین، در یک نشست خبری به پوتین گفته که مرگ کودکان بی‌گناه «دردناک و وحشتناک» است.

وی افزوده است: «چه در جنگ، چه در درگیری‌های مسلحانه و چه در حملات تروریستی، کشته شدن مردم برای کسی که به بشریت اعتقاد دارد دردناک است. وقتی که قربانیان کودکان بی‌گناه باشند، قلب انسان به درد می‌آید و این درد هولناکی است.»

نخست‌وزیر هند با اشاره به جنگ اوکراین خاطرنشان کرده است که همزمان با شلیک گلوله و پرتاب بمب گفت‌وگوهای صلح بی‌نتیجه خواهد بود.

مودی تصریح کرده است: «به‌عنوان یک دوست همواره تاکید کرده‌ام که برای نسل‌های آینده صلح حیاتی است. راه‌حل‌ها را نمی‌توان در میدان جنگ یافت. همزمان با شلیک گلوله و پرتاب بمب مذاکره صلح نمی‌تواند به نتیجه برسد. ما فقط از راه گفت‌وگو می‌توانیم به صلح برسیم.»

پوتین نیز در این نشست خبری از تلاش‌های دهلی‌نو برای پایان بحران در اوکراین قدردانی کرده است.

گفتنی است که نیروهای روسیه روز گذشته (دوشنبه، ۸ جولای) همزمان با سفر مودی به مسکو، چندین شهر اوکراین، از جمله کی‌یف را هدف حملات موشکی قرار داده‌اند.

یک مرکز صحی مربوط به کودکان در پایتخت اوکراین، یکی از اهداف این حملات بود.

بربنیاد اطلاعات، در این حملات نزدیک به ۴۰ تن به‌شمول کودکان در سرتاسر اوکراین کشته شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟