تاکید وزیر دفاع جدید بریتانیا بر افزایش کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین

  • انتشار: ۱۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 186614

جان هیلی، وزیر دفاع جدید بریتانیا در سفرش به شهر بندری اودسای اوکراین تعهد کرده است که دولت تازه این کشور مهمات، موشک و تسلیحات توپخانه‌ای بیشتری را در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

وزارت دفاع بریتانیا روز یک‌شنبه، ۷ جولای، در بیانیه‌ای به نقل از هیلی اعلام کرده که دولت جدید این کشور در حمایتش از اوکراین متعهد است.

در این بیانیه آمده است: «دولت در بریتانیا تغییر کرده است، اما این کشور در حمایت خود از اوکراین متحد است.»

این مقام دفاعی بریتانیا وعده داده است که دولت جدید این کشور کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل تسلیحات توپخانه، ۲۵۰ هزار گلوله توپ، تجهیزات مین‌روبی، قایق‌های نظامی کوچک، موشک و سایر تجهیزات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وزیر دفاع بریتانیا خاطرنشان کرده است: «ما محکم‌ترین دوستان اوکراین هستیم. ما ظرفیت‌های لازم برای افزایش حمایت از کی‌یف را داریم.»

براساس گزارش خبرگزاری فرانس‌پرس، وی تاکید کرده است که بسته نظامی بزرگی که بریتانیا در ماه اپریل اعلام کرده بود، در مدت ۱۰۰ روز آینده به‌طور کامل به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

بربنیاد این گزارش، هیلی در سفر به اودسا با ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین و رستم عمروف، وزیر دفاع این کشور دیدار کرده است.

پیشتر کاسپار ولدکامپ، وزیر امور خارجه هالند نیز در سفر به کی‌یف گفته بود که آمسترام بدون هیچ تاخیری ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که در ماه می گذشته وزارت امور خارجه روسیه هشدار داده بود که اگر اوکراین از تسلیحات بریتانیا برای حمله بر خاک روسیه استفاده کند، مسکو با حمله بر اهداف در لندن به آن پاسخ خواهد داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟