آناتولی: ارزش واحد پول یمن به پایین‌ترین سطح خود در تاریخ رسید

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185659

منابع آگاه در یمن از کاهش ارزش واحد پول این کشور واقع در جنوب شبه جزیره عرب به پایین ترین سطح خود در تاریخ خبر می دهند.

بخش خبرگزاری عربی «آناتولی» ترکیه (AA) بعد از ظهر امروز (دوشنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که در میانه بحران مالی شدیدی که یمن در نتیجه جنگ و درگیری چندین ساله از آن رنج می برد، ارزش ریال به عنوان واحد پول این کشور بحران زده به پایین ترین سطح خود در تاریخ رسیده است.

منابع بانکی در یمن ضمن اعلام این که در معاملات امروز در مناطق تحت کنترل دولت مستعفی این کشور قیمت دلار به رقم بی سابقه ۱۸۲۰ ریال رسیده، همچنین عنوان کردند: ریال عربستان سعودی نیز در صرافی ها به قیمت ۴۷۶ ریال یمن فروخته می شود که این رقم نیز بی سابقه است.

این منابع بانکی در گفت و گو با خبرنگار آناتولی ضمن تاکید بر این که ریال یمن شاهد شدیدترین کاهش ارزش در تاریخ خود می باشد، توضیح دادند که این کشور با کمبود قابل توجه ارز خارجی روبرو بوده و همین مسئله نیز باعث کاهش ارزش واحد پول ملی آن شده است.

شایان ذکر است که هنگام آغاز جنگ داخلی در یمن میان نیروهای دولت مستعفی این کشور و نیروهای وابسته به جنبش حوثی «انصارالله» در اواخر سال ۲۰۱۴، قیمت دلار در این کشور ۲۱۵ ریال بود در حالی که قیمت آن در ابتدای ماه جاری میلادی به ۱۷۹۵ ریال رسید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟