افزایش قربانیان حمله داغستان؛ هشدار مسکو درباره پاسخ متقابل

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185599

منابع رسانه‌ای گزاش داده‌اند که آمار تلفات حملات تروریستی به اماکن مذهبی و پست پولیس در داغستان روسیه دست‌کم ۱۹ نفر رسیده است. روسیه هشدار داده که این حمله بی‌پاسخ نخواهد ماند.

براساس گزارش‌ها، در حملات مسلحانه به یک کنیسه، یک کلیسای ارتدکس و یک پست پولیس در داغستان روسیه ۱۹ نفر و از جمله مأموران پولیس کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی ملیکوف، فرماندار منطقه‌ی داغستان این حملات را تروریستی خوانده و گفته است که «بیش از ۱۵ افسر پولیس قربانی شده‌اند».

اما او مشخص نکرده است که چه تعداد از افسران کشته و چه تعداد زخمی شده‌اند.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه هم گزارش داده است که حداقل ۱۵ افسر پولیس کشته شده‌اند.

فرماندار منطقه‌ داغستان افزوده است که چندین غیرنظامی، از جمله یک کشیش ارتدکس نیز کشته شده‌اند.

به گزارش رویترز، افراد مسلح روز یک‌شنبه در شهرهای مخاچ‌قلعه و دربند در منطقه‌ی داغستان به یک کنیسه، یک کلیسای ارتدکس و یک پست پولیس تیراندازی کردند.

فرماندار منطقه گفته است که شش ستیزه‌جو در داغستان کشته شدند و اقدامات عملیاتی، جست‌وجو و تحقیق بیشتر تا شناسایی همه‌ شرکت‌کنندگان ادامه خواهد داشت.

در همین حال، ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه با خانواده‌های کشته شدگان ابراز همدردی کرده و به زخمیان خواهان کمک‌های سریع شد.

او گفت که روسیه هیچ پیام تسلیتی از کشورهای دشمن دریافت نکرد و از طرف آن‌ها هیچ کلمه‌ای برای محکوم کردن آنچه در داغستان اتفاق افتاد، نبود.

چین، ایران، تاجیکستان، قزاقستان و همچنین دبیرکل سازمان همکاری های شانگهای اظهار تسلیت کردند.

دمیتری پسکوف؛ سخنگوی رییس جمهور روسیه گفته که بازگشت روسیه به وضعیت دهه ۱۹۹۰ را امکان‌پذیر نمی‌داند: «روسیه اکنون متفاوت است، جامعه یکپارچه شده است.»

پسکوف در مورد حمله به سواستوپل با موشک‌های امریکایی گفت: «پیشنهاد صلح پوتین پس از حمله ارتش روسیه به سیواس همچنان ادامه دارد. روسیه به خوبی می‌داند که چه کسی در پشت حمله موشکی وحشیانه به سواستوپول قرار دارد و دخالت ایالات متحده در جنگ‌هایی که منجر به کشته شدن شهروندان روسی می‌شود، نمی‌تواند بدون عواقب باشد.»

مسئولیت این حملات را تاکنون هیچ گروهی برعهده نگرفته است.

این حملات چند ماه پس از حمله به سالن کنسرت شهر کروکوس در حومه‌ مسکو صورت گرفت که بیش از ۱۴۰ کشته برجای گذاشت و مسئولیت آن را گروه داعش برعهده گرفته بود؛ اما روسیه انگشت اتهام را به سمت اوکراین نشانه رفت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟