سناتور پاکستانی: یک نیروی بزرگ در ولایت نورستان افغانستان برای تصرف مالاکند آماده شده است

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185307

به ادامه نگرانی‌های اسلام‌آباد از تهدیدات تحریک طالبان پاکستان (TTP)، ایمل ولی خان، سناتور و رییس حزب ملی عوامی این کشور (ANP) ادعا کرده که تی‌تی‌پی در پی به دست گرفتن کنترل کامل مالاکند در ایالت خیبرپختونخوا است.

اکسپرس تریبون روز جمعه، ۱ سرطان، به نقل از خان نوشته که در حال حاضر، بخش جنوبی خیبرپختونخوا به‌طور کامل تحت کنترل تحریک طالبان پاکستان قرار دارد و این گروه قرار است، کنترل خود بر بخش‌های شمالی این منطقه را گسترش دهد.

او افزوده است: «یک نیروی بزرگ [تی‌تی‌پی] در ولایت نورستان افغانستان برای به‌دست گرفتن کنترل کامل مالاکند آماده شده است.»

این سناتور پاکستانی خاطرنشان کرده است: «آینده ایالت خیبرپختونخوا بسیار تاریک است. هیچ قدرتی نمی‌تواند آتش تروریسم را در مرزها متوقف کند.»

وی هشدار داده است که اعضای تحریک طالبان پاکستانی در ولسوالی‌های جنوبی این ایالت، به‌گونه منظم و آزادانه و بدون جلب توجه گشت‌وگذار می‌کنند.

او همچنان عمران خان و چند مقام کابینه‌اش را در رابطه به آنچه او «بازگرداندن ۴۰۰۰ تروریست از افغانستان» می‌خواند، متهم کرده است.

این اظهارات در مورد حضور تی‌تی‌پی در افغانستان و آماده‌گی برای تصرف یک‌ منطقه خیبرپختونخوا در حالی مطرح می‌شود که طالبان در کابل، بارها حضور گروه‌های تروریستی از‌ جمله تی‌تی‌پی در خاک کشور را رد کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟