مدل بریتانیا و‌ رواندا؛ آلمان گزینه فرستادن مهاجران به کشور سوم را بررسی می‌کند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185301

دولت آلمان تصمیم گرفته که مدل فرستادن پناهنده‌گان به کشور سومی را بررسی کند، کاری‌ که دولت بریتانیا در زمینه کاهش فشار مهاجران غیرقانونی انجام‌ داد، اما هنوز به ثمر نه نشسته است.

به گزارش دویچوله، اولاف شولتز، نخست‌وزیر آلمان، روز پنج‌شنبه، ۲۰ جون، به مسوولان ایالت‌های این کشور نسبت به ادامه بررسی این طرح اطمینان داده است.

پیش از این، ایالت‌های مختلف آلمان از دولت مرکزی این کشور خواسته بودند که «مدل‌های ملموس» رسیده‌گی به درخواست پناهنده‌گان در کشورهای سومی را بازنگری کند.

طبق گزارش‌ها، آلمان با برخی از کارشناسان این مورد را امکان‌سنجی کرده است، اما نانسی فایزر، وزیر داخله آلمان، مطمین نیست که طرح یادشده بتواند وضعیت پناهنده‌گی در این کشور را تغییر دهد.

اولاف شولتز به مسوولان ایالت‌ها گفته که «توافق محکمی برای ادامه روند بررسی این طرح‌ وجود دارد»، اما دقت بیش‌تر لازم است.

او خاطرنشان کرده است که قصد دارد پیشنهادهای خود در این مورد را در نشست ماه دسامبر رهبران دولت فدرال ارایه کند.

در همین حال، هنوز مشخص نیست که آیا کشوری برای پذیرش پناه‌جویان از آلمان آماده است یا خیر.

پیش از این، بریتانیا و ایتالیا طرح رسیده‌گی به درخواست پناهنده‌گان در کشورهای رواندا و آلبانیا را امتحان کرده‌اند، اما لندن تا کنون موفق به اجرایی این طرح نشده است، زیرا مهاجران نمی‌خواهند بریتانیا را ترک کنند و در مجلس نماینده‌گان این کشور نیز بر سر طرح یادشده، اختلاف وجود دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟