مقامات ایتالیا: طی ۴۸ ساعت بیش از ۶۰۰۰ مهاجر وارد لامپدوزا شدند

  • انتشار: ۲۳ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153091

مقاما ایتالیایی می‌گویند طی ۴۸ ساعت نزدیک ۶۸۰۰ مهاجر با کشتی و قایق‌ وارد جزیره لامپدوزا شده‌اند.

شهردار جزیره وضعیت اضطراری اعلام کرده و انتقال مهاجران به سیسیلیا و کالابرا در جریان است.

خبرگزاری آسوشتیدپرس از قول مقام‌های ایتالیایی گزارش داده است که از روز سه شنبه تا چهارشنبه این هفته نزدیک به ۶۸۰۰ مهاجر در ۱۲۰ کشتی و قایق به لامپدوزا رسیدند.

بنابر این گزارش، دهها مهاجر هنگام رسیدن به سواحل، به تنهایی و بدون کمک محافظان ساحلی، از صخره‌ها بالا رفتند و وارد جزیره شدند.

در یک مورد که روز چهارشنبه محافظان ساحلی می‌خواستند به سرنشینان یک کشتی کمک کنند، یک کودک پنج ماهه در آب افتاد و غرق شد.

روزنامه جورنال د سیسیلیا گزارش داده است که هجوم مهاجران به حدی بوده است که تعدادی از آن‌ها هنگام توزیع آب آشامیدنی توسط سازمان صلیب سرخ با هم دعوا کردند و در یک مورد دیگر نیز پولیس مجبور شد برای کاهش فشار مهاجران هنگام سوار شدن در بس‌ها، آن‌ها را با دنده برقی تهدید کند.

یگانه اقامتگاه برای مهاجران در لامپدوزا ظرفیت پذیرایی از ۴۵۰ تن را دارد و مقام‌ها با عجله تصمیم گرفتند مهاجران تازه رسیده را با کشتی‌های مسافربری و هواپیماهای محافظان ساحلی به سیسیل یا کالابرا انتقال بدهند.

رسانه‌های محلی گزارش داده اند که فیلیپو مانینو، شهردار لامپدوزا برای مقابله با فشار مهاجران، وضعیت اضطراری اعلام کرده اما تا هنوز روشن نیست که این تصمیم چه اقداماتی را به دنبال خواهد داشت.

فیلیپو رومانو، فرماندار اگریجنته در سیسیل گفت که ماه گذشته برخی روزها بیش از ۴۰۰۰ مهاجر وارد این منطقه شده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟