ورود بیش از ۹۵۰ مهاجر به بریتانیا طی سه روز از طریق کانال مانش

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152797

وزارت داخله بریتانیا می گوید که در سه روز گذشته بیش از ۹۵۰ مهاجر از طریق کانال مانش به سواحل این کشور رسیده‌اند. از سوی دیگر مقامات فرانسوی از نجات ۱۵۳ مهاجر در آب های ساحلی فرانسه خبر داده‌اند.

آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت داخله بریتانیا نشان می دهد که روز دوشنبه ۱۴۴ مهاجر با ۳ قایق از کانال مانش عبور کردند و ۳۸۰ مهاجر نیز با ۷ قایق روز یکشنبه به سواحل بریتانیا رسیدند. این وزارتخانه می افزاید که ۴۲۵ نفر دیگر نیز روز شنبه از این مسیر دریایی وارد بریتانیا شده‌اند.

به این ترتیب تعداد مهاجران وارد شده به بریتانیا در سال جاری به ۲۳۲۴۷ هزار نفر رسیده است. این در حالی است که از جنوری تا پایان اگست سال گذشته، ۲۵۰۴۳ مهاجر از طریق کانال مانش وارد بریتانیا شدند.

از سوی دیگر، فرماندهی مانش و دریای شمال فرانسه در صفحه ایکس خود نوشته‌ است که نیروهای ساحلی یکشنبه گذشته ۱۵۳ مهاجر را از آب‌های ساحلی کاله نجات داده‌اند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که امدادگران یک قایق مهاجران را در آب‌های ساحلی باراک با ۸۱ سرنشین نجات دادند. بعد از ظهر همان روز، یک گروه ۷۲ نفری از مهاجران شامل ۱۷ کودک و ۱۴ زن در آب‌های ساحلی گراولین نجات یافتند.

چند روز پیش فرماندهی منطقه شمال فرانسه با صدور فرمانی اعلام کرد که طی سه ماه آینده برای جلوگیری از ورود مهاجران به بریتانیا، از هواپیماهای بدون سرنشین و بالگردهای مجهز برای کنترول سواحل استفاده خواهند کرد.

در این فرمان آمده است که نیروهای امنیتی اجازه دارند با کمک این تجهیزات برخی مناطق را تا ۵ کیلومتری سواحل دانکرک و باراک را پوشش دهند.

مقامات افزودند که این تصمیم به منظور «مبارزه با قاچاق انسان، کنترل مرزها و نجات مردم» اتخاذ شده است.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی را اولویت خود اعلام کرده است. او چند هفته پیش گفت که به مبارزه خود با قاچاقبران ادامه می‌دهد و تمام تلاش خود را می‌کند تا از سفرهای «غیرقانونی» از کانال مانش جلوگیری کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟