نجات حدود ۲۰۰ مهاجر در دریای اژه از سوی نیروهای ترکیه و یونان

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152380

نگهبانان ساحلی ترکیه می گویند که ۱۱۵ مهاجر را که توسط نیروهای یونانی در آب های بین یونان و ترکیه عقب رانده شده بودند، نجات داده‌اند. از سوی دیگر مقامات یونان نیز از نجات حدود ۸۰ نفر در آب‌های ساحلی این کشور خبر داده‌اند.

مقامات ترکیه به تازگی اعلام کردند که ۱۱۵ مهاجر را از آب‌های دریای اژه نجات داده اند. مقامات ادعا کردند که این مهاجران توسط نیروهای یونانی عقب رانده شده بودند.

به گفته نگهبانان ساحلی، نیروهای امدادی ۳۶ نفر را در آب های شهر بودروم در منطقه بوغلا و ۷۹ پناهجوی دیگر را در آب‌های شهرهای چشمه، سفری حصار و اورلا نجات داده‌اند. افراد نجات یافته به مراکز محلی پناهندگان منتقل شده‌اند.

از سوی دیگر مقامات یونان می گویند که دهها مهاجر را در آب‌های ساحلی این کشور نجات داده‌اند. گارد ساحلی یونان روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۳ مهاجر که سوار یک قایق کوچک بودند از آب های ساحلی لیسبوس نجات داده شدند و جستجو برای یافتن یک زن گمشده ادامه دارد.

این منبع افزود که آن‌ها در سه حادثه جداگانه ۵۰ مهاجر دیگر را از آب‌های ساحلی لیسبوس نجات داده‌اند.

مقامات همچنین گفتند که یک نفر به اتهام قاچاق مهاجران از ترکیه به یونان دستگیر شده است. بر اساس بیانیه نگهبانان ساحلی، فردی که سوار بر یک قایق گشتی بود قصد داشت به سمت آب‌های ترکیه فرار کند اما قایق واژگون شد و سربازان یونانی او را دستگیر کردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟