یک فرمانده‌ طالبان پاکستان در کنر کشته شد

  • انتشار: ۳۱ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185250

رسانه‌های پاکستانی از کشته شدن یک فرمانده ارشد طالبان پاکستان (تی‌تی‌پی) در ولایت کنر افغانستان خبر داده‌اند.

روزنامه دان پاکستان گزارش داده است که عبدالمنان الیاس؛ فرمانده ارشد تحریک طالبان پاکستانی که به نام مستعار حکیم‌الله مشهور بود، در ولایت کنر افغانستان کشته شده‌ است.

در گزارش آمده که او در جریان «آتش‌بس روزهای عید» در منطقه چغاسرای ولسوالی اسدآباد کنر کشته شده است.

این رسانه‌ پاکستانی از عبدالمنان به‌عنوان عضو شورای سابق تی‌تی‌پی ملاکند و دست راست عظمت‌الله محسود؛ رییس این شورا یاد کرده‌ است.

روزنامه دان توضیح نداده که عاملان قتل این فرمانده تی‌تی‌پی چه کسانی بوده‌اند.

پیشتر اداره مبارزه با تروریزم پاکستان اعلام کرد که عظمت‌الله محسود؛ فرمانده شورای ملاکند تی‌تی‌پی، مشهور به ولی‌الله را در یک عملیات مبتنی بر اطلاعات در ایالت خیبرپختونخوا کشته است.

گفته می‌شود که شورای ملاکند تی‌تی‌پی در سازماندهی حملات مرگبار در پاکستان به ویژه در باجور نقش کلیدی داشته است.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستان، عبدالمنان الیاس بر فعالیت‌های تروریستی باجور نظارت داشت همچنان ترورهای هدفمند، انجار ماین و حمله به ایست‌های بازرسی را سازماندهی می‌کرد.

رسانه‌های پاکستان گفته‌اند که عبدالمنان در سال ۲۰۰۷ به تحریک طالبان پاکستان پیوست و در چندین حمله مرگبار در این کشور شرکت داشت. عبدالمنان در سال ۲۰۱۴ در ولایت ننگرهار بازداشت شد، اما پس از تسلط طالبان در افغانستان، در کنار دیگر زندانیان از بند آزاد شد.

این در حالی است که ارتش پاکستان در اوایل ماه جوزا اعلام کرد که رشته عملیات‌هایی را در امتداد مرز با افغانستان برای مهار «فعالیت‌های تروریستی» به راه انداخته است.

ارتش پاکستان در پی حملات مرگبار در این کشور، همواره می‌گویند که بسیاری از حملات تروریستی در خاک این کشور از داخل افغانستان توسط طالبان پاکستانی طرح‌ریزی می‌شود؛ اما طالبان افغانستان ادعا می‌کنند که هیچ نیروی خارجی در خاک افغانستان حضور ندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟