یک دختر در قندوز به دلیل تن ندادن به ازدواج اجباری توسط طالبان زندانی شد

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 185950

منابع محلی در ولایت کندز می‌گویند که طالبان یک دختر را به علت تن ندادن به ازدواج اجباری، در مرکز این ولایت زندانی کرده‌اند.

منابع روز شنبه، ۹ سرطان تایید کردند که طالبان این دختر را همراه پدرش از چهار روز به این‌سو در مرکز ولایت کندز زندانی کرده‌اند.

به گفته‌ منابع،‌ مولوی رحمت‌الله حنفی، رییس دیوان جزایی محکمه شهری ابتداییه این ولایت، هشدار داده است که در صورت عدم رضایت این دختر به ازدواج، نکاح او را (شنبه آینده) عقد خواهد کرد.

منابع از این دختر بنام شایسته یاد می‌کنند و می‌افزایند که او یک سال قبل با تصمیم پدرش با فردی نامزد شده بود که او را هرگز ندیده بود.

طبق اطلاعات منابع، دختر حاضر نیست با مرد که او را نمی‌شناسد، ازدواج کند.

منابع می‌افزایند که شایسته ۲۵ سال دارد و واکسیناتور است. منابع خاطرنشان می‌کنند که نامزد این دختر از حمایت طالبان برخوردار است.

گفتنی است که ازدواج‌های اجباری و زودهنگام در میان دختران پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، افزایش یافته و تبدیل به یکی از نگرانی‌های جدی نهادهای حقوق بشر سازمان ملل متحد شده‌ است.

این در حالی است که فرماندهان طالبان نیز پس از تسلط دوباره بر کشور، اقدام به چندهمسری کرده‌اند و این روند با وجود فرمان منع چندهمسری از سوی رهبر این گروه، هنوز هم ادامه دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟