گزارش تکاندهنده یونیسف از تجاوز و آزار جنسی کودکان در جهان

  • انتشار: ۱۹ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 197626

یونیسف می گوید از هر هشت دختر و زن در جهان یک نفر قبل از ۱۸ سالگی مورد تجاوز یا آزار جنسی قرار می‌گیرد.

رویترز نوشت: آژانس کودکان سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد: بیش از ۳۷۰ میلیون دختر و زن – از هر هشت نفر یک نفر در سراسر جهان- قبل از سن ۱۸ سالگی آزار جنسی یا تجاوز جنسی را تجربه کرده اند.

یونیسف می‌گوید در اولین نظرسنجی جهانی از این ناهنجاری، با در نظر گرفتن اشکال خشونت جنسی «غیر تماسی»، مانند سوء استفاده آنلاین یا کلامی، این رقم به ۶۵۰ میلیون -یا یک زن از هر پنج زن- هم افزایش می یابد.

یونیسف در این گزارش تکاندهنده تاکید می‌کند: آزار جنسی یا تجاوز تنها مشکل زنان و دختران نیست بلکه مردان و پسران را هم درگیر کرده است به طوریکه ۲۴۰ تا ۳۱۰ میلیون پسر و مرد یا حدود ۱ در ۱۱ نفر، تجاوز جنسی یا آزار جنسی را در دوران کودکی تجربه کرده اند.

گزارش صندوق کودکان ملل پیش درآمدی بر اجلاس وزرای کشورهای جهان با موضوع پایان دادن به خشونت علیه کودکان است که قرار است ماه آینده در کلمبیا برگزار شود. این نهاد جهانی تاکید می‌کند برخورد با این ناهنجاری فاجعه بار نیازمند قانون گذاری صحیح در کشورها و تقویت قوانین و کمک به کودکان در شناسایی و گزارش خشونت جنسی است.

یونیسف در این گزارش می‌افزاید: آزار جنسی مرز جغرافیایی ندارد اما کشورهای جنوب صحرای آفریقا با ۷۹ میلیون دختر و زن یا ۲۲ درصد قربانیان بیشترین تعداد قربانیان را دارند. آسیای شرقی و جنوب شرقی با ۷۵ میلیون یا ۸ درصد پس از آن قرار گرفته و سپس آسیای مرکزی و جنوبی، اروپا و آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و دریای کارائیب و در نهایت شمال آفریقا و غرب آسیا قرار دارند.

یونیسف تاکید کرد: بیشتر خشونت های جنسی در دوران کودکی و در دوران نوجوانی به ویژه در سنین ۱۴ تا ۱۷ سالگی رخ می دهد و کسانی که از آن رنج می برند با خطر بیماری های مقاربتی، سوء مصرف مواد و مشکلات سلامت روان روبرو هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟