گروه بین‌المللی بحران درباره ادامه تولید مواد مخدر در افغانستان هشدار داد

  • انتشار: ۲۲ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصادامنیت و حوادثتیتر 1
  • شناسه مطلب: 193924

گروه بین‌المللی بحران با نشر گزارشی تازه‌ درباره ادامه تولید مواد مخدر در افغانستان هشدار داده و می‌گوید که تولید و صادرات مواد مخدر از افغانستان تحت حاکمیت طالبان همچنان ادامه دارد.

گروه جهانی بحران گزارش داده است که تولید مواد مخدر در افغانستان تحت حاکمیت طالبان همچنان ادامه دارد.

طالبان هرچند گفته‌اند که آنان کشت و قاچاق مواد مخدر را در کشور منع کرده‌اند؛ اما این نهاد می‌گوید که برخی از کشاورزان تریاک در افغانستان در برابر این ممنوعیت طالبان مقاومت کرده‌اند.

در گزارش گروه بین‌المللی بحران آمده: «حتی در ولایت قندهار، زادگاه طالبان، نافرمانی همچنان باقی است و این نافرمانی در مناطق شمال و شمال-شرق این کشور گسترده‌تر است.»

از سوی دیگر، در گزارش این نهاد آمده است که قاچاقچیان مواد مخدر در زیر حاکمیت طالبان، به فروش مواد مخدر ذخیره شده در انبارها ادامه می‌دهند.

در این گزارش آمده است که ممنوعیت طالبان همچنین اقتصاد کشاورزان و کارگران روستایی که گزینه‌های شغلی کمی دارند را ویران کرده و زنان را تحت تاثیر قرار داده است.

گروه بین‌المللی بحران در این گزارش افزوده است که محصولات کشاورزی مجاز در افغانستان اشتغال کافی ایجاد نمی‌کنند و باید روی ایجاد اشتغال در صنایع غیرکشاورزی کار صورت بگیرد.

این نهاد می‌افزاید که دورنمای ممنوعیت کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان توسط طالبان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این در حالی است که بر اساس برآوردهای سازمان ملل متحد، ممنوعیت کشت خشخاش توسط طالبان، معیشت تقریباً ۷ میلیون نفر را در کشور تحت تاثیر قرار داده است.

از سوی دیگر، شماری از شهروندان کشور با انتقاد از چگونگی اعمال این ممنوعیت می‌گویند که طالبان در زمینه و کشت و قاچاق مواد مخدر در افغانستان به شکل گزینشی برخورد می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟