کشته شدن سه عضو مقاومت در بغلان؛ جبهات مقاومت و آزادی وعده انتقام دادند

  • انتشار: ۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 185944

جبهه مقاومت ملی با نشر خبرنامه‌ای تایید کرده است که دو فرمانده و یک عضو دیگر این جبهه در نتیجه نبرد با طالبان در بغلان کشته شده‌اند.

این جبهه جمعه، ۸ سرطان، با نشر بیانیه‌ای از کشته شدن فرمانده عبدالصمد کوه‌گدای، فرمانده خیرالله و یک عضو دیگر آن خبر داد.

بامداد امروز منابع در بغلان گفتند که دو عضو جبهه مقاومت از جمله کوه‌گدای در کمین طالبان در روستای کوه‌گدای ولسوالی نهرین کشته شده‌اند.

منابع ادعا کردند که این اعضای جبهه بدون مطالعه دقیق ساحه و حضور طالبان از سوی جنرال قدم‌شاه شهیم، مسوول عملیات‌های نظامی جبهه به عملیات فرستاده شده بودند.

در عین حال، منابع در بغلان همچنان افزودند که در این نبرد یک عضو استخبارات طالبان به‌نام قاری حمزه نیز کشته شده است.

با این حال، در خبرنامه جبهه آمده است: «در حالی‌که مردم افغانستان، جبهه و خانواده شهدای عزت مردم در حال سوگواری هستن، دشمن و شماری حلقات نفوذی با ترویج دروغ در حال ایجاد بحران اعتماد بین مردم افغانستان می‌باشند.»

این جبهه تأکید کرده است، طالبان که پیش از این حضور میدانی نیروهای مقاومت را انکار می‌کردند، «امروز با استفاده از غم مردم، جنگ گسترده روانی را به راه انداخته‌اند تا افکار عمومی را از جنایات خودشان» منحرف سازند.

جبهه مقاومت و همچنان جبهه آزادی در یک خبرنامه جداگانه، بر ادامه مقاومت مسلحانه علیه طالبان و انتقام‌جویی از این گروه هشدار دادند.

نبرد میان نیروهای جبهه مقاومت و طالبان حوالی ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز (جمعه، ۸ سرطان) پس از آن آغاز شده بود که اعضای مقاومت برای انجام یک عملیات در خانه‌ای مستقر شده بودند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟