کشته شدن ده‌ها جنگجو در پاکستان

  • انتشار: ۱۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 192701

رسانه‌های پاکستانی از کشتن ده‌ها جنگجو در منطقه تیره خیبرپختونخوا طی ده روز گذشته خبر داده‌اند.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که نیروهای امنیتی این کشور در ده روز گذشته دست‌کم ۳۷ جنگجو را در منطقه تیره خیبرپختونخوا کشته و ۱۴ جنگجو را زخمی کرده‌اند.

براساس گزارش رسانه‌های پاکستانی، ابوذر، مشهور به صدام، فرمانده کلیدی تی‌تی‌پی نیز در میان کشته‌شدگان است.

امیر نواز خان؛ فرمانده قول اردوی مرزی ارتش پاکستان، عملیات در منطقه تیره خیبرپختونخوا را موفقیت‌آمیز توصیف کرده و گفته که نیروهای امنیتی به‌طور مؤثر با هجوم هشبه‌نظامیان از افغانستان مقابله کرده و تلفات سنگینی به آن‌ها وارد کرده‌اند.

امیر نواز افزوده که تلاش‌های نیروهای امنیتی برای از بین بردن مخفیگاه‌های شبه‌نظامیان در این منطقه ادامه دارد.

فیصل، یکی از اعضای نیروهای ویژه ارتش، به رسانه‌ها گفت که به‌خاطر هماهنگی لازم در صفوف نیروهای امنیتی، تلفات مردم محلی و نیروهای ارتش پاکستان به حداقل رسیده و به دشمن حداکثر خسارت وارد شده است.

فرمانده محسن، که مأموریت تخریب مخفیگاه‌های جنگجویان را در منطقه تیره خیبرپختونخوا رهبری می‌کرد، به رسانه‌ها گفته که با وجود شرایط چالش‌برانگیز، نیروهای امنیتی با تلاش‌های شجاعانه تلفات سنگینی به دشمن وارد کرده‌اند.

این در حالی است که قیصل کریم کندی، فرماندار ایالت خیبرپختونخوا، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که حکومت کارکرد خود را در این ایالت از دست داده است.

او خواستار برگزاری نشست همه‌ احزاب (ای‌پی‌سی) برای بررسی وضعیت خیبرپختونخوا شد.

این مقام پاکستانی گفت که ایالت خیبرپختونخوا در حال حاضر در شرایط وخیم قرار دارد و با تروریزم و افراط‌گرایی دست‌وپنجه نرم می‌کند، در حالی که حملات به ارتش و پلیس در حال افزایش است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟