کشتار هزاره‌ها در دایکندی؛ طالبان وعده مجازات عاملان رویداد را دادند

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: امنیت و حوادثسیاست
  • شناسه مطلب: 194484

حدود پنج روز پس از حمله مرگبار بر گروهی از هزار‌ه‌های ولایت دایکندی در ولایت غور که داعش مسوولیت آن را بر عهده گرفت، هیاتی از طالبان در دیدار با خانواده‌های قربانیان وعده دست‌گیری و مجازات عاملان این رویداد را داد.

دفتر رسانه‌های طالبان در ولایت دایکندی اعلام کرد که هیاتی از این گروه به رهبری مخدوم عبدالحق؛ معین پالیسی وزارت داخله امروز سه‌شنبه، ۲۷ سنبله با خانواده‌های قربانیان حمله اخیر به باشندگان دایکندی دیدار کرده‌است.

در خبرنامه این دفتر آمده که در ترکیب هیات مذکور معین وزارت شهرسازی طالبان، نماینده و شماری از بزرگان اهل تشیع افغانستان شامل بودند و علاوه بر کمک نقدی به خانواده‌های قربانیان، وعده تحت پیگرد قرار دادن عاملان رویداد را دادند.

خبرنامه افزوده که اعضای این هیات تعهد سپردند که با تلاش و پیگیری مداوم عاملین این جنایت هولناک را گرفتار و به پنجه قانون خواهند سپرد.

روز پنجشنبه هفته گذشته افراد مسلح یک موتر حامل باشندگان ولسوالی سنگ تخت و بندر دایکندی را که به ولایت غور رفته بودند متوقف کرده و آنان را تیرباران کردند.

بر بنیاد گزارش‌ها در این رویداد دست‌کم ۱۴ تن از باشندگان ولایت دایکندی کشته و ۶ تن دیگر زخمی شدند.

مسوولیت این رویداد را داعش بر عهده گرفت. نزدیکان قربانیان و زخمیان این رویداد می‌گویند که حمله‌کنندگان سوار موترسایکل بوده و خود را اعضای طالبان معرفی کردند.

این حمله با محکومیت بین‌المللی روبه‌رو شد و کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواستار محاکمه عاملان حمله و تامین امنیت هزاره‌ها در افغانستان شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟