کاهش صادرات ذغال سنگ به پاکستان به دلیل افزایش مالیات توسط طالبان

  • انتشار: ۴ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 185651

رسانه‌های پاکستانی از کاهش شدید صادرات ذغال سنگ افغانستان به پاکستان به دلیل افزایش مالیات معادن زغال سنگ توسط طالبان گزارش داده‌اند.

روزنامه دان پاکستان در گزارشی که امروز دوشنبه، ۴ سرطان منتشر گرد گفته‌است که پس از افزایش مالیات معادن زغال سنگ توسط طالبان صادرات زغال سنگ از طریق گذرگاه تورخم به پاکستان کاهش چشمگیری یافته‌است.

در گزارش آمده که صنعت‌گران پاکستانی مجبور شده‌اند به استفاده از زغال سنگ محلی با کیفیت نامناسب و نسبتا ارزان‌تر روی آورند.

روزنامه دان همچنین گزارش داده که صادرات انواع کالا از افغانستان از طریق گذرگاه خرلاچی در چند ماه گذشته به دلیل تنش‌های امنیتی میان پاکستان و طالبان متوقف شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، واردکنندگان پاکستانی زغال سنگ با مشکلاتی برای پرداخت هزینه‌های صادراتی و مالیاتی که پس از تسلط طالبان بر افغانستان وضع شده، مواجه هستند.

پیش از افزایش هزینه‌های گمرکی و مالیات معادن در افغانستان، ماهانه بیش از ۴ هزار موتر باری مملو از زغال سنگ از طریق تورخم وارد پاکستان می‌شد. به گفته یکی از واردکنندگان پاکستانی، این تعداد اکنون به هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۳۰۰ موتر باربری در ماه کاهش یافته است.

آنان اعلام کرده‌اند که پس از تعلیق گذرگاه خرلاچی در جنوب شرق افغانستان، تمام صادرات زغال سنگ به پاکستان از طریق تورخم انجام می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟