پیروزی تیم ملی بسکتبال با ویلچر افغانستان در برابر فلیپین

  • انتشار: ۲۹ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 157383

ملی پوشان تیم ویلچر باسکتبال مردان افغانستان در بازی‌های پارا آسیایی هانگژو چین، توانست که با نتیجه ۵۳ بر ۴۹ حریف فلیپینی خود را شکست بدهند.

مسئولین برگزاری بازی های پارا آسیایی هانگژو چین گزارش می دهند که، ملی پوشان ویلچر باسکتبال مردان افغانستان به روز جمعه ۲۸ میزان توانست که با نتیجه ۵۳ بر ۴۹ حریف فلیپینی خود را شکست بدهد.

افغانستان در بازی نخست اش به روز پنجشنبه با حساب ۹۱ بر ۳۳ از تیم ایران مغلوب شده بود، قرار است که به تاریخ ۲۴ اکتوبر تیم افغانستان در رقابت سوم با تیم تایلند رقابت کند و بازی آخر مرحله گروهی تیم افغانستان به تاریخ ۲۵ اکتوبر در برابر تیم چین برگزار میشود.

در بازیهای پارا آسیایی هانگژو چین ده تیم در رشته ویلچر باسکتبال مردان اشتراک کرده اند که در دو گروه پنج تیمی باهم رقابت می کنند که افغانستان در گروه الف با تیم های ایران، چین، فلیپین و تایلند همگروه شده است.

در گروه دوم نیز تیم های کوریای جنوبی، تایوان، جاپان، مالیزیا و کویت باهم مسابقه میدهند.

تیم افغانستان هم اکنون با یک پیروزی و یک شکست و داشتن سه امتیاز بعد از تیم چین در گروه خودش جایگاه دوم را در اختیار دارد و تیم های فلیپین، ایران و تایلند سوم تا پنجم هستند.

قابل ذکر است که بازی های پارا آسیایی چین قرار است که رسمأ به تاریخ ۲۳ اکتوبر توسط شی جین پینگ در شهر هانگژو افتتاح شود، در این بازیها ورزشکاران ۴۳ کشور آسیایی در ۲۲ رشته باهم رقابت می کنند که از افغانستان ۱۹ ورزشکار معلول در پنج رشته ورزشی اشتراک کرده اند.

بازیهای پاراآسیایی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ در شهر گوانگژو چین برگزار شد و این چهارمین دور این بازیها به شمار می رود، در این رویداد همۀ ورزشکاران اشتراک کننده را معلولین تشکیل میدهند.

افغانستان در دوره های گذشته این بازیها هیچ گاهی موفق به کسب مدال نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟