پولیس پاکستان شماری از رهبران تحریک انصاف را بازداشت کرد

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 193784

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که پولیس این کشور شماری از رهبران ارشد تحریک انصاف شامل گوهرعلی خان؛ رییس، عمر ایوب خان؛ دبیرکل و شیرافضل مروت، عضو ارشد این حزب را به اتهام نقض قانون گردهمایی‌های عمومی از مقابل ساختمان پارلمان این این کشور در اسلام‌آباد دستگیر کرده است.

بربنیاد گزارش رسانه‌های پاکستانی، پولیس اسلام‌آباد از ناوقت روز گذشته برخی از نمایندگان حزب تحریک انصاف در مجلس را نیز بازداشت کرده است. گفته می‌شود که این کار تا بامداد امروز سه شنبه، ۲۰ سنبله ادامه داشت.

زین قریشی پسر شاه محمود قریشی؛ عامر دوگر، شیخ وقاص اکرم، نعیم الرحمن، زبیر خان و صاحب‌زاده حمید رضا، رهبر حزب شورای اتحاد سنی از جمله اعضای ارشد حزب تحریک انصاف اند که توسط پولیس باداشت شده‌اند.

حزب تحریک انصاف پس از چندین ماه آرامش، روز یکشنبه یک گردهمایی را در اسلام‌آباد برگزار کرد. این گردهمایی به خشونت کشیده شد و پولیس برای متفرق کردن هوادران عمران خان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پولیس گفته است که رهبران ارشد حزب تحریک انصاف را به دلیل نقض قوانین منع گردهمایی دستگیر کرده است.

رهبران ارشد حزب تحریک انصاف درحالی بازداشت شدند که عمران خان؛ رهبر این حزب همراه با شاه محمود قریشی؛ معاون این حزب از بیش از یک سال است که در زندان آدیالای راولپندی به سر می‌برند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟