پولیس آلمان یک مهاجم افغانستانی را به ضرب گلوله کشت

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184841

پولیس آلمان اعلام کرد یک شهروند افغانستان را در غرب برلین به ضرب گلوله کشته است. بر بنیاد اعلام پولیس، این شهروند افغانستان نخست یک افغانستانی دیگر را کشته و سپس با حمله به تماشاچیان بازی افتتاحیه مسابقات فوتبال یورو ۲۰۲۴، سه تماشاچی را زخمی کرده بود.

پولیس آلمان امروز شنبه، ۲۶ اعلام کرد که این شهروند ۲۷ ساله افغانستان عصر روز جمعه بار اول با یک «شی شبیه چاقو» به یک هموطن ۲۳ ساله خود در وولمیرشتد، شهر کوچکی در حدود ۱۳۰ کیلومتری غرب برلین حمله کرد که این فرد بعداً بر اثر جراحات وارده جان باخت.

پولیس گفت که این مرد بعداً به گروهی از افرادی که در حیاط یک خانه شخصی مشغول تماشای بازی فوتبال آلمان و اسکاتلند بودند حمله کرد و سه مرد آلمانی را زخمی کرد که وضعیت دو نفر از آن‌ها وخیم است.

پولیس گفت ضارب که همچنان به همان شی شبیه چاقو مسلح بود، به افسرانی که به محل حادثه اعزام شده بودند نیز حمله کرد. او در اثر شلیک دو تن از ماموران پولیس زخمی شد که بلافاصله پس از آن انتقال در شفاخانه جان باخت. به گفته پولیس انگیزه این حملات نامشخص است.

وزارت داخله ایالت زاکسن – آنهالت، که شهر وولمیرشتد بخشی از آن است، گفت که پولیس حضور خود را در سراسر ایالت افزایش داده است.

در هفته‌های اخیر چندین گزارش در ارتباط با حملات شهروندان افغانستانی ساکن آلمان منتشر شده است. پیشتر پولس آلمان اعلام کرده بود که یک جوان ۱۹ ساله افغانستانی به اتهام حمله با چاقو به یک زن ۴۱ ساله آلمانی در شهر فرانکفورت دستگیر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟