پوتین: روسیه ممکن است به کوریای شمالی اسلحه ارایه کند

  • انتشار: ۲ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185298

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه می‌گوید که مسکو در پاسخ به ارسال تسلیحات غربی به اوکراین، ممکن است به کوریای شمالی اسلحه ارایه کند.

پوتین این اظهارات را روز پنج‌شنبه، ۲۰ جون، در سفرش به ویتنام بیان کرده است.

رییس جمهور روسیه در اوایل ماه جاری میلادی تهدید کرده بود که روسیه در پاسخ به ارسال احتمالی تسلیحات غربی به اوکراین، به کشورهای متحد خود اسلحه ارایه خواهد کرد.

وی افزوده است: «من درپیونگ‌یانگ گفتم که پس از آن ما حق عرضه سلاح به مناطق دیگر جهان را برای خود محفوظ می‌داریم. با در نظر گرفتن توافقات ما با کوریای شمالی، من این را نیز مستثنا نمی‌کنم.»

پیش از این، امریکا و اوکراین ادعا کرده بودند که کوریای شمالی مقدار قابل توجهی از گلوله‌های توپ‌خانه و موشک‌های بالستیک به روسیه ارایه کرده است، اما مسکو و پیونگ‌یانگ این ادعا را رد کرده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، توافقی که روز چهارشنبه، ۱۹ جون، میان روسیه و کوریای شمالی توسط پوتین و کیم امضا شده است، دو طرف را متعهد می‌کند که در صورت حمله مسلحانه به هر یک از آن‌ها، کمک نظامی فوری به طرف دیگر ارایه دهند.

رهبر روسیه ابراز امیدواری کرده است که همکاری مسکو با پیونگ‌یانگ به‌عنوان یک عامل بازدارنده برای غرب عمل کند.

پوتین همچنان هشدار داده است که اگر کوریای جنوبی اقدام به ارسال تسلیحات به اوکراین کند، با پاسخ جدی روسیه روبه‌رو خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر خبرگزاری یونهاپ گزارش داده بود که کوریای جنوبی ارسال تسلیحات به اوکراین را با توجه به پیمان دفاعی میان مسکو و پیونگ‌یانگ بررسی خواهد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟