پوتین: اجازه استفاده اوکراین از موشک‌های دوربرد به معنای اعلان جنگ از سوی ناتو خواهد بود

  • انتشار: ۲۴ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194037

ولادمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، به امریکا و متحدان غربی‌اش هشدار داده است که اگر به اوکراین اجازه استفاده موشک‌های دوربرد به خاک روسیه را بدهند، کشورش به جنگ با ناتو قرار خواهد گرفت.

نیویارک‌تایمز روز جمعه، ۱۳ سپتامبر، گزارش داده که پوتین این اظهارات را در مصاحبه با یک رسانه دولتی روسیه بیان داشته است.

براساس گزارش، این گفته‌های پوتین یک روز پس از آن ابراز شده که قرار بود کی‌یر استارمر، نخست‌وزیر بریتانیا در مورد رفع محدودیت‌های کی‌یف در مورد استفاده موشک‌های دوربرد به خاک روسیه با جو بایدن، رییس جمهور امریکا در کاخ سفید دیدار کند.

او گفته از آغاز جنگ روسیه با اوکراین، حامیان غربی کی‌یف تسلیحات نظامی پیش‌رفته از جمله تانک، جنگنده و موشک‌های دوربرد در اختیار این کشور قرار داده است.

پوتین تأکید کرده است: «غرب نه تنها انتقال تسلیحات نظامی بل‌که اطلاعات و فناوری را نیز به اوکراین قطع کند و از دخالت در این مسأله دست بردارد.»

رییس جمهور روسیه تصریح کرده که اوکراین هرازگاهی با استفاده از هواپیماهای بی‌سرنشین و ابزارهای جنگی دیگر، خاک روسیه را هدف می‌گیرد اما اکنون آن‌چه تصور می‌شود تلاش برای جای‌گزینی مفاهیم است.

وی بیان داشته که واقعیت این است که اوکراین ظرفیت استفاده از پیش‌رفته‌ترین سامانه‌های دوربرد با دقت بالا که توسط غرب عرضه می‌شود را ندارد.

پوتین در ادامه افزوده که استفاده از این تسلیحات نیاز به اطلاعات ماهواره‌ای دارد که کی‌یف در اختیار ندارد، ضمناً تنها نظامیان ناتو می‌توانند از این سامانه‌های موشکی استفاده کنند.

این در حالی است که چند روز پیش نیز امریکا از بسته جدید کمک نظامی ۱۲۵ میلیون دالری این کشور به اوکراین خبر داده داده بود.

تنها واشنگتن از زمان حمله نظامی روسیه بر اوکراین بیش از ۵۰ میلیارد دالر کمک نظامی به کی‌یف ارایه کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟