پاکستان دومین عامل حمله بر پایگاه ارتش در بنو را هم «عضو طالبان افغانستانی» اعلام کرد

  • انتشار: ۲۸ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 187555

منابع امنیتی پاکستان اعلام کردند که یکی دیگر از عاملان حمله بر یک مقر ارتش این کشور در منطقه بنو در خیبرپختون‌خوا نیز از افغانستان و عضو طالبان افغانستانی بوده است. بر بنیاد اعلام منابع، این فرد «فضل عمر» نام دارد و از ولایت لوگر است که پس از حمله، در عملیات ارتش پاکستان کشته شد.

ارتش پاکستان گفته جنگجویان گروه حافظ گل بهادر، از فرماندهان تحریک طالبان پاکستانی روز دوشنبه به یک پایگاه نظامی در بنو در ایالت خیبرپختونخوا حمله کردند. در نتیجه این حمله هشت سرباز ارتش پاکستان کشته شدند.

منابع امنیتی پاکستان امروز پنجشنبه، ۲۸ سرطان هویت دومین حمله کننده افغانستانی در این حمله را فاش کردند. روز گذشته نیز هویت حمله کننده دیگر افغانستانی فاش شده بود که او هم از ولایت لوگر بود.

براساس اطلاعات منابع، فضل عمر، از ولسوالی چرخ ولایت لوگر است و قرار بود جمعه ۲۹ سرطان مراسم ازدواج خود را برگزار کند.

ارتش پاکستان پس از حمله جنگویان گروه حافظ گل بهادر، عملیاتی را در بنوی خیبرپختونخوا راه‌اندازی و اعلام کرد که ۱۰ جنگجوی این گروه را از پای درآورده است.

منابع می‌گویند که فضل عمر در عملیات ارتش در خیبرتختونخواه کشته شده است. برپایه اظهارات منابع، فضل عمر یکی از جنگجویان طالبان افغانستانی وابسته به گروه حافظ گل بهادر بوده است.

ارتش پاکستان گفته گروه حافظ گل‌ بهادر در افغانستان مستقر است و در خاک پاکستان عملیات تروریستی انجام می‌دهد.

در پی حمله گروهی و مرگبار تحریک طالبان پاکستان به پایگاه ارتش این کشور، وزارت خارجه پاکستان معاون سفارت طالبان در اسلام‌آباد احضار کرد.

وزارت خارجه پاکستان از طالبان خواسته به‌طور کامل درباره این حمله تحقیق کند و اقدامات فوری، قوی و موثر را علیه عاملان حمله بنو انجام دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟